اخبار علمی را به صدر اخبار رسانه ها ارتقا می دهیم

سینا پرس: دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو ،در آیین آغاز به کار رسمی خبرگزاری علم و فرهنگ (سینا) همزمان با سی و پنجمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، با بیان اینکه امروز اتفاق بسیار خوبی می افتد و تریبونی به تریبون های انتشار موفقیت های نظام اسلامی افزوده خواهد شد، گفت: جهاد دانشگاهی از تاسیس تاکنون همیشه دنبال کارهای زمین مانده بوده است. در طول این سال ها تلاش کردیم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «ما باید گفتمان علم و فناوری را در کشور تقویت کنیم» حرکت کنیم.

ایمانی خوشخو در ادامه با اشاره به جمله ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «امروز یکی از پایه ای ترین گفتمان های کنونی کشور ما باید گفتمان علم و فناوری باشد» به طرح این سوال پرداخت که: آیا متناسب با رشد علمی کشور توانسته ایم اطلاع رسانی کنیم؟

وی متذکر شد: ما پژوهشی انجام دادیم و دیدیم که متناسب با این رشد، تریبون مناسب برای تحقق گفتمان مورد نظر مقام معظم رهبری نداشته ایم. بر همین اساس با ریاست محترم جهاد دانشگاهی صحبت کردیم که در این زمینه ورود پیدا کنیم و ایشان هم موافقت کردند.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: وقتی سرعت رشد علمی تا این حد زیاد است باید این اخبار در صدر اخبار رسانه ها باشد.

مدیرمسوول خبرگزاری سینا با اشاره به همکاری وزارت ارشاد و شخص معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برای صدور مجوز به این خبرگزاری یادآور شد: تجربه موفق جهاد دانشگاهی در تاسیس دو خبرگزاری مهم ایسنا و ایکنا باعث شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این توانمندی را به رسمیت بشناسد.

ایمانی خوشخو از جمله ماموریت های خبرگزاری سینا را تکریم و بزرگداشت نخبگان و برجستگان، ارتباط دایمی مسوولان با نخبگان، بازتعریف عبارت پیشرفت علمی مبتنی بر نگاه بومی، انعکاس دستاوردهای علمی، پدیده مهاجرت نخبگان و… عنوان و تاکید کرد: ما در جهاد دانشگاهی به دنبال این هستیم که جایگاه اخبار علمی را به صدر اخبار رسانه ها ارتقا دهیم.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ در جمع بندی مطالعات تطبیقی صورت گرفته گفت: مطالعات ما نشان می دهد که حضور خبرگزاری های علم و فناوری در جهان پررنگ است و آنها به ترویج علم و فناوری بها می دهند. ما نیز برای نشان دادن توانمندی های علمی خود باید از قالب های جدید رسانه ای بهره مند شویم.

وی با اشاره به وجود شبهات علمی در خلال انعکاس اخبار علمی، تاکید کرد: باید مرجعی برای پاسخگویی به این شبهات در کشور داشته باشیم.

ایمانی خوشخو در پایان با تبریک سی و پنجمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار، گفت: بنای ما در خبرگزاری سینا این است که طبق توصیه ریاست محترم جهاد دانشگاهی وارد مسایل حاشیه ای رسانه ها نشویم و در یک فضای کاملا علمی برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری، در جهت دلگرمی جامعه گام برداریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا