شام را عاشقانه بخورید تا قلبتان درست کار کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نتایج یک پژوهش سوئدی نشان داده که شام خوردن با شمع‌های روشن برای سلامتی قلب مفید است.
 
شام خوردن علاوه بر اینکه بهترین زمان برای آرامش و دورهم بودن افراد خانواده است اگر با شمع‌های روشن روی میز صرف شود خدمت زیادی به سلامت قلب می‌کند. طبق تحقیقی که پژوهشگران دانشگاه Lund انجام داده‌اند شمع‌های روشن مقدار کمی سدیم و پتاسیم آزاد می‌کند که می‌تواند روی ضربان قلب تأثیر مثبت بگذارد.
 
محققان برای دست یافتن به این نتایج، 13 زن و مرد با ضربان قلب متفاوت را زیر نظر گرفتند. داوطلب‌ها به دو گروه تقسیم شده و گروه اول در محیطی با هوای طبیعی و گروه دوم در هوای آغشته شده به بوی شمع شام خوردند. محققان مشاهده کردند قلب گروه دوم که در معرض دود شمع قرار داشتند ضربان منظم‌تری پیدا کرد. باید بدانید که ضربان قلب انسان به‌طور طبیعی در موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند که این مسئله نشان دهنده سالم بودن آن است. اما با گذر عمر این تغییرات کاهش پیدا کرده و امکان بروز مشکلات قلبی عروقی به وجود می‌آید.
 
نکته مهم دیگر اینکه پیش از این تحقیقات نشان داده بود دود شمع برای سلامتی مضر است به همین دلیل در این پژوهش محققان از شمع‌هایی استفاده کردند که فقط حاوی استایرن بود (نه موم پارافین) که برای سلامتی خطری ایجاد نمی‌کند. محققان توصیه می‌کنند برای سر میز شام از شمع‌های طبیعی، بدون رنگ و بدون عطر استفاده کنید.
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا