گزارش ویدیویی از تغییرات زمین بر اثر گرمایش

امروزه تقریبا هر کسی از این موضوع آگاهی یافته است که تغییرات آب و هوایی و گرم شدن، یخ های موجود در زمین جهان را ذوب خواهد کرد. در این گزارش ویدیویی می توانید تصاویری از چگونگی تغییرات پارک های بین المللی یخچال های طبیعی را مشاهده کنید. برای نمونه تنها پارک بین المللی مونتانا زمانی میزبان 150 یخچال طبیعی بود که اکنون این رقم به 25 کاهش پیدا کرده است.

یخچال های نمادین پارک بین المللی یخچال های طبیعی هم اکنون به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال ذوب شدن هستند. این پارک در اواسط قرن نوزدهم پوشیده از 150 یخچال طبیعی بود که امروزه تنها 25 عدد از آنها باقی مانده است. دانشمندان برای نشان دادن کاهش اندازه این یخچال ها تصاویری را از این یخچال های طبیعی به ثبت رساندن و آنها را با تصاویری که در اوایل دهه 1900 میلادی از این یخچال ها تهیه شده بود مقایسه کردند.

دن فیجر به عنوان متخصص محیط زیست در موسسه علمی کوه های شمالی رشته کوه راکی برای مدت 20 سال تغییرات آب و هوایی رخ داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است. فیجر و همکارانش درباره پیامد هایی که تغییرات آب و هوایی کره زمین و در نتیجه ذوب شدن یخچال های طبیعی برای آینده این منطقه به وجود خواهد آورد تحقیقات بسیاری انجام داده اند.

بر اساس نتایج تحقیقات و پیش بینی های این محققان می توان نتیجه گیری کرد که اگر گرم شدن کره زمین با روند فعلی پیش برود به طور کلی یخچال های طبیعی این منطقه در سال 2030 از بین خواهد رفت.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا