کشف مقابر 3 هزار ساله در آمریکا

باستان شناسان آمریکائی در مطالعات و کاووش های جدید خود در منطقه مارش کریک Marsh Creek در مرکز کالیفرنیا موفق به شناسائی تعدادی مقابر باستانی شدند که قدمت آن ها به 3 هزار سال می رسد . در این مجموعه قبرستانی ، تعداد هشت قبر به دست آمد که در کنار اسکلت فرد مدفون ، یک جمجمه اضافی نیز دفن شده بود و در ادامه ، باستان شناسان با هفت مقبره دیگر رو به رو شدند که اسکلت های موجود در این مقابر ، فاقد سر بودند .

در همین زمینه جلمر ارکنس Jelmer Eerkens از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی و استاد دانشگاه کالیفرنیا University of California اعلام کرد : " احتمالا این جمجمه ها بنا به دلایلی از قبیل بزرگداشت مقام اجداد یا وحدت مجدد اعضای یک خانواده ، پس از مرگ از بدن جدا شده و در مقابر دیگری دفن شده اند . "

گفتنی است دانشمندان اقدام به آنالیز و بررسی ایزوتوپ های استرونتیوم strontium isotopes در تمامی این نمونه های اسکلتی کرده و دریافتند تمامی این اسکلت ها و جمجمه های کشف شده متعلق به بومیان ساکن منطقه مارش گریک هستند . گفتنی است دو نمونه از جمجمه های کشف شده در این مقابر ، تغییر کاربری داده و با استفاده از بخش کاسه سر ، تبدیل به شبکلاه و کاسه های به شکل تاج شده اند . در یکی از این جمجمه ها نیز آثار نقاشی با استفاده از گل اخرا وجود دارد .

جلمر ارکنس در رابطه با این نوع تدفین می گوید : " الگوی موجود در مقابر منطقه مارش کریک ، با الگوهای رایج در مناطق متعلق به میدان های نبرد منطبق نبوده و جنگ نمی تواند عامل ایجاد چنین مقابری با اسکلت هایی بدون سر باشد . "

وی در خاتمه توضیحات خود افزود : " اطلاعات و شواهد موجود نشان می دهد که ما در این محوطه با یک پدیده عجیب از احترام به اجداد و درگذشتکان هستیم . در حقیقت احتمالا این مردم ؛ به منظور یادبود و به خاطر داشتن اجداد خود ، بخشی از بدن آن ها را جدا کرده و با ایجاد کاربری های مختلفی مانند کاسه یا کلاه برای آن ؛ آن را در زندگی روزمره خود به کار می بردند . البته ما پیش از این در این منطقه با شواهدی از ساخت فلوت و آلات موسیقی از استخوان بدن انسان ها رو به رو شده بودیم که احتمالا برای تفسیر آن باید از همین موضوع بهره جست . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا