ضبط کننده نوارقلب اینترنتی ساخته شد

محمدحسین غفوری – فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی و مخترع "دستگاه هولتر مانیتیورینگ مقاوم به آب" در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این دستگاه قابل حمل است و به هیچ وجه امکان جابجایی ندارد چراکه با جابجایی هولترمانیتورینگ «ضبط کننده» نوار قلب به درستی نشان داده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هولترمانیتورینگ هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند وزن بالایی دارند و امکان جابجایی آن زیاد است، افزود: استفاده از این ضبط کننده های نوار قلب، برای سالمندان بسیار سخت است، از این رو ایده ساخت هولترمانیتورینگ هایی با وزن پایین ایجاد شد که می تواند بدون سیم به ضبط نوار قلب بپردازد.

غفوری با بیان اینکه این دستگاه قابل تنظیم است و به صورت تک لیدی نمونه برداری می کند، اظهار داشت: این دستگاه علاوه بر اینکه وزنی در حدود چهل گرم دارد، کارایی راحت تری نسبت به هولترمانیتورینگ های کنونی دارد و به راحتی می تواند زیر لباس مخفی باشد.

به گفته وی، هولترمانیتورینگ ضد آب خاصیت انتقال امواج به صورت وایرلس را دارد و با هر دستگاه کامپیوتری که برنامه اکسل را داشته باشد، می توان نوار قلب را مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه نمونه خارجی ندارد، افزود: در نمونه های خارجی هولترمانیتورینگ ها، به هیچ وجه امکان تنظیم آن برای انواع بیماری ها وجود ندارد.

وی افزود: استفاده از هولترمانیتورینگ ضد آب برای افرادی که پزشکشان در دورترین منطقه نسبت به خودشان است، قابل مخابره است که در این صورت می توان سیگنال های قلبی را با اینترنت و گوشی به پزشک ارسال کرد.

غفوری یادآور شد: هولترمانیتورینگ های کنونی می توانند حداکثر نوار قلب را به مدت دو ساعت ضبط کنند که برای بیشتر از دو ساعت از ضبط کننده های زیر پوستی دردناک استفاده می شود، ولی هولترمانیتورینگ ضد آب می تواند به مدت ۱۴ روز ضربان قلب را ضبط کند.

وی با اشاره به اینکه این هولترمانیتورینگ مقاوم به آب است، افزود: برنامه ضبط قلب طوری طراحی شده که هر یک دقیقه یکبار نوار قلب بیمار را گرفته و روی cd ضبط می کند که این زمان نیز قابل تغییر و تنظیم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا