کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق نوآوری در گرو تغییرات نرخ سود بانکی است

دکتر بهزاد سلطانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به ارایه بسته حمایتی از سوی رییس جمهوری برای رونق اقتصاد کشور، در صورت کاهش نرخ سود بانکی، تنها نرخ سود تسهیلات 14 درصدی این صندوق برای شرکت های دانش بنیان کاهش خواهد یافت.
وی بیان کرد: در این دوره از ریاست جمهوری، مصوبه ای از سوی صندوق نوآوری به هیات دولت ارایه شده است که در آن درصد کاهشی و مزیتی سود تسهیلات صندوق به صورت درصدی با نرخ شورای پول و اعتبار وابسته است، یعنی هر زمان شورای پول و اعتبار، نرخ جدیدی برای بانک ها اعلام کند قطعا نرخ سود صندوق نیز با معیاری که در آیین نامه اجرایی دولت گفته شده است، پایین خواهد آمد.
سلطانی با اشاره به این که اکنون صندوق تسهیلات با نرخ 14 درصد، 12 درصد به صورت لیزینگ و چهار درصد به صورت قرض الحسنه ارایه می دهد، افزود: تسهیلات و بهره قانونی صندوق از 14 تا 22 درصد در نظر گرفته شده است اما تاکنون تمامی تسهیلات به شرکت های دانش بنیان با نرخ سود 14 درصد ارایه شده است.
وی ادامه داد: در اوایل فعالیت صندوق، برخی از تسهیلات به شرکت های دانش بنیان با نرخ سود 19، 18 و 17 درصد اعطاء شد که اگر پروژه این شرکت ها به لحاظ فنی خوب اجرا شود و موفقیت آمیز باشد و نیز از نظر مالی در قبال صندوق خوش حساب باشند، در پایان گار سود تسهیلات این شرکت ها 14درصد محاسبه می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا