بر جلسات مشاوره و روان درمانی، نظارت جدی نمی شود

دکتر فرنگیس کاظمی همزمان با هفته سلامت روان در گفت و گو با سیناپرس افزود: این روزها نیاز مردم به جلسات مشاوره و روان درمانی افزایش پیدا کرده و استقبال مردم نیز برای بهره گیری از این خدمات افزایش پیدا کرده است، اما متاسفانه برخی اوقات مشاوره ها و روان درمانی ها از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

به گفته این روانشناس، گاهی اوقات شاهد هستیم که مشاوره ها و روان درمانی ها از سوی فارغ التحصیلانی انجام می شود که تجربه کافی برای این کار ندارند و حتی گاهی با مجوز فرد دیگری به مراجعان، مشاوره می دهند.

کاظمی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی باید متعهدانه انجام شود، تاکید کرد: هم اکنون در برخی دفترهای مشاوره و روان درمانی چنین تعهدی دیده نمی شود و صرفا دریافت حق مشاوره از بیمار در اولویت فعالیت هایشان قرار گرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر فرآیندهای مشاوره و روان درمانی، اظهار داشت: باید مسئولان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و همچنین انجمن روانشناسان ایران و سازمان بهزیستی، نظارت بیشتری بر فعالیت این مراکز داشته باشند و نتیجه کار آنها به طور مداوم و جدی رصد شود.

این استاد روانشناسی خاطرنشان کرد: تشخیص های زودهنگام و پی نگرفتن راهبردهای علمی، مشکلات دیگری است که در برخی مراکز مشاوره و روان درمانی وجود دارد و به همین دلیل، باید مسئولان نظارت کنند و ببینند که چه نوع درمانی برای مراجعه کننده ها تجویز شده و اصلا آیا این فرآیند انتخاب شده در نهایت به درمان مطلوب مراجعه کننده، ختم شده است یا خیر.

 

گفتگو: مریم طالبی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا