فیزیوتراپیست ها بر تمرین های تیم های ورزشی نظارت داشته باشند

 دکتر عباس رحیمی امروز -یکشنبه – در نشست خبری نخستین سمینار تازه های فیزیوتراپی ورزشی ایران در جمع خبرنگاران افزود: فیزیوتراپیست های ورزشی در کنار تیم های ورزشی آسیب ها را شناسایی و بهترین راه درمان را به ورزشکاران ارایه می کنند. 
وی اضافه کرد: ورزشکاران به دلیل فعالیت های فیزیکی و حرفه ای بیشتر در معرض آسیب های ورزشی قرار دارند و از این رو ضروری است حرکات و تمرین های ورزشی با نظارت فیزیوتراپیست های ورزشی صورت گیرد. 
رحیمی با بیان این که ورزش بدون فیزیوتراپی به مثابه مصدومیت است، اضافه کرد: اگر مصدومیت ورزشکار پیشگیری و یا درمان نشود، امکان دارد تا پایان عمر نتواند به فعالیت های ورزشی و تیمی بپردازد. 
دبیر علمی نخستین سمینار تاره های فیزیوتراپی ورزشی ایران اضافه کرد: یکی از مصدومیت ورزشکاران پیچ خوردگی ها و پارگی رباط صلیبی است که در صورت درمان نشدن درست و به موقع، ورزشکار باید ورزش حرفه ای را کنار بگذارد. 
وی توصیه کرد: حضور فیزیوتراپی در کنار تیم های ورزشی باید یک قانون شود و برای هر رشته ورزشی، فیزیوتراپیست مخصوص آن رشته تربیت شود. رسیدگی به وضعیت ورزشکار آسیب دیده و موافقت با بازگشت وی به تمرین و زمین بازی، از عهده فیزیوتراپیست برمی آید. 
رحیمی با بیان این که انجمن فیزیوتراپی ایران سه سال پیش شاخه ورزشی فیزیوتراپی را بنا نهاد و فیزیوتراپیست ها را برای کار با ورزشکاران تربیت می کند، ادامه داد: هم اکنون برخی از تیم های ملی و ورزشی فیزیوتراپیست ندارند که این امر می تواند میزان آسیب های ورزشی را در ورزشکاران افزایش دهد. 
وی گفت: هم اکنون حدود چهار هزار فیزیوتراپیست در کشور فعال هستند و نقش مهمی در سلامت عضلات و بیماری های اسکلتی از دوران نوزادی تا سالمندی حتی سکته های مغزی ایفا می کنند. 
دبیر علمی نخستین سمینار تازه های فیزیوتراپی ورزشی ایران همچنین خواستار تعامل بیشتر میان دست اندرکاران فیزیوتراپی ورزشی و وزارت ورزش شد. 
در ادامه این نشست، دکتر 'عارف سعیدی' دبیر اجرایی سمینار هم از نیاز جامعه به فیریوتراپی ورزشی برای ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران آسیب دیده حین ورزش سخن گفت و افزود که در کشورهای پیشرفته، در مدارس نیز متخصص فیزیوتراپی حضور دارد و بر نحوه اجرای حرکات ورزشی نظارت می کند. 
وی در خصوص نخستین سمینار تازه های فیزیوتراپی ورزشی ایران گفت که در این رویداد، جدیدترین روش های درمان آسیب های ورزشی با حضور اساتید برجسته به مخاطبان ارایه می شود. 
سعیدی ادامه داد: حدود 40 مقاله علمی در این همایش پذیرش شده است که 20 مقاله آن به صورت سخنرانی ارایه خواهد شد. همچنین چهار پنل کاربردی در خصوص آسیب ورزشی و فیزیوتراپی، زانو و جراحی، حقوق و مطالبات فیزیوتراپی ها برگزار می شود. 
سعیدی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از تجهیزات پزشکی و ورزشی و توانبخشی در حاشیه سمینار خبر داد. 
به گزارش ایرنا،نخستین همایش تازه های فیزیوتراپی ورزشی ایران در روزهای هفتم تا هشتم آبان در هتل المپیک تهران برگزار می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا