شادترین زبان دنیا کدام است؟

 این به این معنا نیست که مردم کلمات مثبت را نسبت به کلمات منفی بیشتر استفاده می کنند، بلکه به این معناست که کلمات منفی کمی برای استفاده در آن زبان وجود دارد. به آزمایش در آوردن این کار به دلیل کمبود اطلاعات و دامنه گسترده داده ها، بسیار مشکل است و باید چند زبان با یکدیگر مقایسه شوند. همچنین، هزاران فرد بومی برای هر زبان ، باید در مورد احساس که آن کلمه خاص در آنها ایجاد می کند نظر دهند و نتایج با مقیاس استاندارد عددی ثبت شود.

امروزه اینترنت، تمامی این مشکلات را حل کرده است: با بررسی منابعی مانند کتاب های گوگل، توییتر، و مدیای آنلاین و همچنین با به وجود آردن این امکان که هزاران نفر بتوانند جزئی از یک تحقیق بزرگ آنلاین باشند و پرسش نامه را پر کنند.

مطالعه جدیدی که نتایجش در Proceedings of the National Academy of Sciences  به چاپ رسید،  با انجام دادن این کار، 100،00 کلمه رایج در 10 زبان مختلف دنیا را که شامل انگلیسی، اسپانیایی، کره ای و چینی نیز می شد، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بدست آمده حاکی از آن بود که اسپانیایی مثبت ترین زبان در بین دیگر زبان ها بود و چینی کمترین  احساس مثبت را در افراد ایجاد می کرد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا