گزارش ویدئوئی از ربات بانکدار در ژاپن

 سینا پرس : در سال های اخیر رویکرد استفاده از ربات ها در بخش های مختلف صنعت ، بازرگانی و جامعه ، روند رو به رشدی داشته است و هر روز در اخبار شاهد حضور این موجودات هوشمند در عرصه های مختلف هستیم . به تازگی و در آخرین تحول این حوزه ، یکی از بانک های مشهور کشور ژاپن از ربات ها برای ارائه سرویس و خدامات به مشتریان خود استفاده خواهد کرد . بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات رسمی بانک میتسوبیشی  یو اف بی  Mitsubishi UFJ bank ، از ابتدای فصل بهار یک ربات جدید با نام نائو NAO که به منظور ارائه خدمات و سرویس دهی به مشتریان بانک و انجام امور بانکی طراحی شده است ، در این بانک آغاز به کار خواهد کرد .

بر این اساس ، وظیفه اصلی این ربات پاسخ گوئی به مشتریان و ارائه اطلاعات لازم به آن ها در زمینه بانکداری و خدمات مختلف بانکی است . در واقع این ربات هوشمند با در اختیار داشتن تمامی اطلاعات و قوانین بانکی ، بهترین راهکار قانونی را به مشتریان در زمینه موضوع مورد نیازشان ارائه خواهد کرد .

این ربات دارای قدی به ارتفاع پنجاه و هشت سانتیمتر بوده و قادر به برقراری ارتباط با مشتریان به نوزده زبان مختلف است . از دیگر ویژگی های این ربات می توان به قابلیت تجزیه و تحلیل چهره مشتریان و حالات روحی و روانی آن ها اشاره کرد .

به نوشته روزنامه بریتانیایی «گاردین» ، این ربات که «نائو» نام دارد قادر است به ۱۹ زبان مختلف به مشتریان خوش‌آمد گفته و به آنها توصیه‌های مالی ارائه دهد . روزنامه «ایندیپندنت» نیز می‌نویسد که دیگر توانایی‌های «نائو» عبارتند از راهنمایی مشتریان، محاسبه نرخ ارزهای مختلف  و توضیح دادن قوانین و امور بانکی برای مشتریان  . ربات انسان‌نمای «نائو» به سوی مشتریان بانک رفته و خدمات خود را با بیان این جمله آغاز می‌کند : « سلام، خوش آمدید . در مورد امور صرافی و ارز ، عابربانک، باز کردن حساب ، یا ارسال پول به خارج ، می‌توانم برایتان توضیح بدهم . کدام مورد مورد نظرتان است ؟ » این ربات را یک شرکت فرانسوی که از شرکت‌های وابسته به شرکت مخابراتی «سافت‌بانک» ژاپن است به سفارش این شرکت ژاپنی ، در پاریس ساخته است . عملکرد «نائو» قرار است پس از آغاز به‌کار به طور مرتب بهبود یابد و مقام‌های ژاپنی قصد دارند از شکل بهبودیافته این ربات‌ها برای خدمات‌رسانی گسترده در جریان المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده کنند .

به گفته کارشناسان ، این ربات می تواند نقطه عطفی در تاریخ بانکداری مدرن و آغاز عصر فعالیت ربات های هوشمند در دنیای بانکداری و تجارت باشد . پیش از این ربات ها در حوزه های مختلفی مانند صنایع خودرو سازی و مواد شیمیائی مورد استفاده قرار داشتند و به تازگی نیز اخباری مبنی بر استفاده از ربات ها در فعالیت های روز مره مانند پیش خدمتی در رستوران ها ، فروشندگی و …. منتشر شده است .

منبع

منبع ویدئو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا