استخراج طلا از فضا با کمک میکروب ها!

به گزارش مهر، از زمانی که ایده دستیابی به سیارک ها و توسعه فرآیند استخراج در آنها مطرح شده است، راهکارهای مختلفی برای عملیاتی شدن این ایده مطرح شده و در تازه ترین مورد آنها استفاده از میکروب ها به فکر دانشمندان خطور کرده است.

شرکت "صنایع اعماق فضا" که با نام اختصاری DSI شناخته شده است، این روزها درحال بررسی امکان تزریق میکروب های مهندسی شده به عمق صخره های فضایی است تا در کمترین زمان و مؤثرترین شیوه ممکن فرآیند استخراج از آنها را آغاز کنند.

ژوزف گریس از مرکز تحقیقات ایمز ناسا که با شرکت صنایع اعماق فضا نیز همکاری دارد، می گوید: بر اساس ایده استفاده از میکروب ها، می توان حجم قابل توجهی از منابع طبیعی موجود در سیارک ها را در قالب موادی که از پیش – و توسط میکروب ها – مورد پردازش قرار گرفته اند مورد بهره برداری قرار داد.

وی مدت زمان لازم برای تأثیرگذاری میکروب ها بر سیارک ها را چیزی بین 10 تا 20 سال عنوان می کند.

دانشمندانی که بر روی این ایده کار می کنند پرتاب کاوشگری کوچک به فضا را متصور شده اند که شرکت صنایع اعماق فضا هم اکنون درحال ساخت آن است. این کاوشگر Mothership نام دارد و قرار است راهی سیارکی در اطراف زمین شود.

کاوشگر این شرکت چندین ریز بسته مکعبی تحت عنوان CubeSats را به فضا برده که یکی از آنها با رساندن خود به سطح سیارک مورد نظر و انجام حفاری اولیه، مایعی حاوی میکروب های مهندسی شده را وارد بدنه سیارک می کند.

این میکروب ها به گونه ای مهندسی شده اند که به مرور زمان ترکیبات ارزشمند اعماق سیارک را در هم خرد کرده تا بدین ترتیب شرایط برای استخراج آنها در سالهای بعد و در نهایت انتقالشان به زمین امکان پذیر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا