۴هزار و ۸۰۰ سایت دولتی هدف حمله هکرها

 مسعود بیگلریان با اشاره به اقدامات مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای – ماهر- در راستای فرهنگ سازی امنیت فناوری اطلاعات در کشور گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی متولیان فناوری اطلاعات و ارتباطات -فاوا – دستگاه های اجرایی کشور، برگزاری کارگاه آموزشی سراسری کدنویسی امن با همکار دانشگاهها و آگاهی رسانی و ارتقاء سطح اطلاعات در راستای صیانت از خانواده و کودکان در فضای مجازی با همکاری آموزش و پرورش، از جمله برنامه های تعریف شده در این خصوص است.

وی تاکید کرد: راه اندازی و تشکیل گروه های واکنش رخداد و ارزیابی امنیتی سامانه های حساس و نیز ارائه راهکارهای امن سازی به دستگاههای اجرایی از جمله اقداماتی است که در حوزه مشاوره به دستگاهها و بخش های مختلف، به اجرا درآمده است.بیگلریان ادامه داد: در همین راستا و طی دو سال گذشته، ۲۱۰ مورد امداد به دستگاههای اجرایی و اعزام ۳۵ تیم کارشناسی به دستگاه ها برای برطرف کردن مشکلات موجود و همچنین شناسایی و مقابله با بیش از یک هزار و ۲۰۰ حمله فیشینگ صورت گرفته است.

سرپرست مرکز ماهر اظهار داشت: از سوی دیگر به بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ سایت مورد هدف قرار گرفته از سوی هکرها، اطلاع رسانی شده و مشاوره لازم برای مقابله با این آسیب ها انجام شده است.

 در این راستا معاونت امنیت و فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، با هدف اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص ارتقاء و استقرار امنیت در شبکه های استانی و پرتال های دولت الکترونیکی استان ها، کارگاه های آموزشی تخصصی ارتقاء دانش امنیت فاوا را برای مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی کشور در استان ها آغاز کرد.

در این راستا در مرحله نخست آموزش بیش از ۶ هزار مدیر فناوری اطلاعات در دستگاه های اجرایی در حوزه های تخصصی، در دستور کار قرار گرفته که این کارگاه آموزشی در استان کرمان برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا