ارسال خاطرات دیجیتالی به ماه با موشک

 به گزارش ایسنا، برنامه جدید ارسال حافظه دیجیتال به ماه موسوم به پروژه Moonspike برای اولین‌ بار با بودجه مردمی و با طراحی کریس لارمور، کارآفرین آمریکایی و کریستین ون بنگزتون، طراح سابق پروژه فضاپیمای زیرمداری اجرا شده است.بودجه لازم برای طراحی و اجرای این پروژه از طریق سایت حمایت از ایده‌های نو Kickstarter جمع‌آوری شده و تاکنون طراحان پروژه موفق به طراحی موشک آزمایشی با 23 متر ارتفاع و 22 تن وزن شده‌اند.

به گفته طراحان این موشک فضایی، هر نفر از کسانی که در تامین بودجه این پروژه کمک کنند، می‌توانند حدود یک مگابایت اطلاعات دیجیتال شامل عکس و ویدئو را به فضا ارسال کنند.

آن‌ها اظهار کردند: برای هر نفر که 29 دلار به این پروژه کمک کند حدود یک مگابایت حافظه دیجیتال در نظر گرفته شده است. همچنین برای اختصاص دو مگابایت فضای دیجیتال، هر سرمایه‌گذار باید حدود 120 دلار بپردازد.

طراحان پروژه ارسال حافظه دیجیتال به ماه در مورد جزئیات فنی موشک ارسال‌کننده گفتند: برای ارسال این محموله به ماه از فناوری پرتاب دو مرحله‌ای استفاده خواهد شد، مرحله اول با پرتاب از زمین تا ارتفاع 200 کیلومتری و کسب سرعت 8500 متر بر ثانیه ادامه دارد، سپس با روشن شدن موتورهای ثانویه، فاز دوم سفر تا رسیدن به سطح ماه و فرود در آن ادامه خواهد داشت.

آن‌ها در مورد شرایط لازم برای اجرایی شدن این پروژه عنوان کردند: در صورتی که در طول یک ماه آینده حداقل یک میلیون دلار کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود، پروژه تا سه سال برای جمع‌آوری کامل بودجه ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا