افزایش جهانی خودکشی

سیناپرس: دکتر کارلوس نوردت، از دانشگاه زوریخ در سوئیس و همکارانش با مطالعه ای که اخیرا در این مورد انجام داده اند، نشان دادند که دولت ها باید تلاش  بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری در کشورها انجام دهند تا از این طریق بتوان آمار این خودکشی ها را کاهش داد. این مطالعه با ارزیابی پایگاه های اطلاعاتی سازمان بهداشت جهانی (WHO) و پایگاه داده های بین المللی اقتصاد جهان انجام شده است.

نکته جالب این است که محققان دریافتند در سال 2007 تعداد خودکشی ها حدود 41،148 بوده است و این تعداد در سال 2009 به 46،131 نفر رسیده است که بیان گر این موضوع است که رکود اقتصادی سال 2008 دلیل افزایش 4،983 مورد خودکشی بوده است. این موضوع مشخص می کند بیکاری، نه برابر بیشتر از بحران های اقتصادی باعث خودکشی افراد می گردد.

مطالعه ای جدید نشان داده است که بین سال های 2000 تا 2011، بیکاری دلیل اصلی حدود 45،000 خودکشی به طور سالانه در سراسر جهان  بوده است و حدود نه برابر در دوران رکود اقتصادی بیشتر شده است.

این تیم تحقیقاتی همچنین دریافتند که نرخ خودکشی 6 ماه قبل از افزایش نرخ بیکاری، افزایش پیدا می کند و هم زنان و هم مردان را به طور مساوی تحت تاثیر قرار می دهد. این به این معنی نیست که تمامی بیکاری ها ( از دست دادن کار، و یا پیدا نکردن کار) اثرات مشابه و یکسانی دارد. این اثرات در کشورهایی که بیکار بودن غیر رایج است، بسیار پررنگ تر خود را نشان می دهند. ممکن است که افزایش غیرمنتظره در نرخ بیکاری باعث بالا رفتن ترس ها و نگرانی های بیشتری در مردم ایجاد کند، که به خودکشی بیانجامد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا