ساخت دستگاه تولید آب از رطوبت هوا در شیلی

سینا پرس : پژوهشگران و مهندسین اهل کشور شیلی در آمریکای جنوبی موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شده اند که می تواند با متراکم کردن هوا و بالا بردن چگالی آن ، آب تولید کند . این دستگاه بر خلاف نمونه های پیشین خود ، بسیار ارزان قیمت و ساده بوده و امکان استفاده گسترده از آن در مناطق دور دست وجود دارد . سازندگان و طراحان دستگاه فوق ، اعلام کردند این دستگاه می تواند حتی در شرایط آب و هوای خشک و گرم نیز آب مورد نیاز منازل را تامین کند .

در همین راستا هکتور پینو Hector Pino مدیر ارشد این پروژه و از طراحان اصلی دستگاه تولید کننده آب از هوا به خبرگزاری فرانسه گفت : این دستگاه یک راه حل مناسب جهت استفاده در منازل مسکونی و تامین آب آشامیدنی در سراسر دنیا محسوب می شود .

وی در این مورد خاطر نشان کرد : در حقیقت این دستگاه ساخته شده توسط ما یک اختراع جدید محسوب نمی شود بلکه ما تنها توانستیم در سیستم هائی که پیش از این و با همین هدف تهیه شده بودند ، تغییراتی را اعمال کرده و هزینه های ساخت دستگاه را کاهش داده و عملکرد آن را بهبود ببخشیم . این دستگاه در مناطق دور افتاده قابلیت کاربری داشته و هزینه آن در حدود 300 دلار است .

این موضوع از این منظر دارای اهمیت است که بر اساس اطلاعت و آمارهای ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی ، در حدود 748 میلیون نفر در سراسر دنیا به آب آشامیدنی دسترسی نداشته و آب مورد مصرف بیش از 1 میلیارد و 800 میلیون نفر از مردم دنیا فاقد استانداردهای لازم بوده و گاهی با فاضلاب مخلوط است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا