استفاده کاربردی از واقعیت مجازی سه بعدی

شهر پکن پایتخت کشور چین ، میزبان نمایشگاه بین المللی واقعیت مجازی سه بعدی با عنوان International 3D Virtual Reality است که در آن شرکت ها و  صنایع پیشرو در تولید محصولات شبیه ساز ، شرکت های کامپیوتری و سازندگان نرم افزارها و سخت افزارهای مرتبط با این حوزه ، آخرین و جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشته اند . این نمایشگاه از روز جمعه نهم اکتبر سال جاری ( برابر با 17 مهر ماه ) در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر پکن آغاز به کار کرده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، در پایان امروز به طور رسمی به کار خود  خاتمه خواهد داد .

به گفته مسئولان برنامه ریز این نمایشگاه ، تمرکز اصلی نمایشگاه امسال بر موضوعات مهمی مانند نو آوری و ابداع در  هنر و تکنیک های مرتبط با نرم افزارهای شبیه سازی ، نقشه کشی شهری ، بازسازی و ترسیم مجازی شرایط و موقعیت های گوناگون ، آموزش و کاربرد واقعیت مجازی سه بعدی در صنعت تمرکز داشت .  در حاشیه این نمایشگاه ، فناوری های مهمی به صورت رسمی معرفی شدند که از مهمترین آن ها دستگاه شبیه ساز موقعیت رانندگی به صورت سه بعدی بود که از آن می توان برای موارد مختلف آموزشی استفاده کرد . در بخش دیگری از این نمایشگاه نیز دستگاه ویزه ای مخصوص ورزشکاران طراحی شده و نمایش گذاشته شد که ورزشکاران با استفاده از آن در محیط های سربسته می توانند به ورزش پرداخته و تجربه حضور در محیط دلخواه خود را به صورت واقعیت مجازی داشته باشند . دوربین سه بعدی ویزه ای که قادر به تصویر برداری پانوراما با زاویه دید 360 درجه است نیز مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت .

با توجه به گستردگی حوزه واقعیت مجازی سه بعدی ، دانشمندان نسبت به ارائه طرح های جدیدی در این نمایشگاه اقدام کردند که کاربرد اصلی آن در علوم پزشکی و درمانی بوده و می تواند در درمان برخی بیماری های جسمی مورد استفاده قرار گیرد .

از دیگر بخش های بسیار جذاب و پر طرفدار این نمایشگاه می توان به بخض بازی های کامپیوتری سه بعدی ، چاپگرهای سه بعدی و دستگاه ویژه نمایش تئاتر سه بعدی اشاره کرد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا