تولید داروی مسکن قوی با استفاده از سم ماهی

 فوگو یکی از انواع بادکنک ماهی های ژاپنی است که دارای سمی بسیار قوی است.

دانشمندان معتقدند که سم این ماهی به مراتب خطرناک تر از سم سیانور است. حال پژوهشگران موفق به ایجاد یک راهکار درمانی از این سم شده و از این نوع ماهی یک داروی مسکن بسیار قوی تولید کرده اند.

طبخ این ماهی باید توسط آشپزهای دارای مجوز انجام شود. این آشپزها باید دقیقا بدانند که چگونه این ماهی مرگبار را قطعه قطعه کرده و اعضای سمی آن مانند کبد و تخمدان را جدا کنند. در غیر این صورت، ورود این مواد به بدن فرد مصرف کننده باعث مرگ آنی او خواهد شد و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد این ماهی را به عنوان یک غذای مخاطره آمیز می شناسند.

به تازگی یک شرکت داروسازی ژاپنی در بیانیه ای اعلام کرده است که موفق به ساخت داروی مسکنی شده است که فرایند تاثیر آن بر روی دستگاه عصبی انسان دقیقا مانند سم موجود در ماهی فوگو است.

شایان ذکر است که ماهی فوگو سرشار از سمی به نام تترودوکسین است که بنا بر گفته محققان این نوع سم ۱۲۰۰ برابر خطرناک تر از سیانور است.

سم درون بدن هر ماهی فوگو به قدری قوی است که می تواند باعث مرگ همزمان تعداد ۳۰ انسان بالغ شود.

زمانی که این سم وارد بدن انسان می شود، به سرعت جلوی پیام هایی که به اعصاب بدن می رسند را می گیرد و به این ترتیب اندام های حیاتی بدن از کار می افتند و این فرایند در مدت زمان کوتاهی منجر به مرگ می شود.

به گزارش مهر،محققان توانسته اند با بهره گیری از روند تاثیر این سم بر روی بدن انسان، مسکنی بسازند که مانع ورود سیگنال های درد به مغز انسان می شود.

لازم به ذکر است که سابقا ساخت مسکن با بهره گیری از سم فوگو در سال ۲۰۰۳ در کانادا مورد بررسی قرار گرفته بود ولی دانشمندان موفق به دستیابی به چنین دستاوردی نشده بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا