کشف اسکلت کودک 4 هزار ساله در اسکاتلند

سینا پرس : بقایای یک کودک که 4 هزار سال پیش در منطقه جزایر اورکنی ORKNEY در اسکاتلند از دنیا رفته بود ، به دست آمد . بررسی های انجام شده نشان می دهد که این کودک در هنگام مرگ بین ده تا دوازده سال سن داشته است . این بقایای استخوانی هفته گذشته و در جزیره Sanday کشف شد  . مقبره این کودک که در شن ها قرار داشته توسط باران و باد دچار فرسایش شده و توسط یک راهنمای تورهای گردشگری با نام کری براون Carrie Brown که در روز سه شنبه این هفته در حال قدم زدن در مناطق ساحلی این جزیره بود ،  کشف و به باستان شناسان اطلاع داده شد . در ابتدا وی تنها با بخشی از استخوان قفسه سینه این کودک که از میان ماسه ها خارج شده بود رو به رو شد .  این محل توسط باستان شناسان حفاری شده و بقایای استخوانی به دست آمده در حال انالیز و تجزیه و تحلیل توسط متخصصان استخوان شناسی است .

گفتنی است در این منطقه که توسط تعداد زیادی تخته سنگ های مسطح ساحلی پوشانده شده ،  تعداد دیگری آثار باستانی نیز به دست آمده است .  با توجه به اهمیت موضوع ، عملیات حفاری و شناسائی محل در عصر همان روز ( سه شنبه ) آغاز شده و در ادامه دو متخصص استخوان شناس نیز به این تیم ملحق شدند .

در حال حاضر آزمایش ها و آنالیزهای مرتبط با این اسکلت آغاز شده و پژوهشگران امیدوارند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این استخوان ها ، موارد جدیدی در مورد پیشینه نژادی و ژنتیکی مردم این منطقه به دست آورند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا