کد خبر : 1801 پنج شنبه 23 بهمن 1393 - 10:45:14
کشف-اسکلت-کودک-4-هزار-ساله-در-اسکاتلند

کشف اسکلت کودک 4 هزار ساله در اسکاتلند

سیناپرس: در پی کشف بقایای استخوانی یک کودک 4 هزار ساله در جزایر اورکنی اسکاتلند ، تیمی از باستان شناسان و استخوان شناسان در حال بررسی و مطالعه این بقایا و انجام آزمایش های ژنتیکی جهت استخراج اطلاعات لازم از این نمونه استخوانی هستند .

سینا پرس : بقایای یک کودک که 4 هزار سال پیش در منطقه جزایر اورکنی ORKNEY در اسکاتلند از دنیا رفته بود ، به دست آمد . بررسی های انجام شده نشان می دهد که این کودک در هنگام مرگ بین ده تا دوازده سال سن داشته است . این بقایای استخوانی هفته گذشته و در جزیره Sanday کشف شد  . مقبره این کودک که در شن ها قرار داشته توسط باران و باد دچار فرسایش شده و توسط یک راهنمای تورهای گردشگری با نام کری براون Carrie Brown که در روز سه شنبه این هفته در حال قدم زدن در مناطق ساحلی این جزیره بود ،  کشف و به باستان شناسان اطلاع داده شد . در ابتدا وی تنها با بخشی از استخوان قفسه سینه این کودک که از میان ماسه ها خارج شده بود رو به رو شد .  این محل توسط باستان شناسان حفاری شده و بقایای استخوانی به دست آمده در حال انالیز و تجزیه و تحلیل توسط متخصصان استخوان شناسی است .

گفتنی است در این منطقه که توسط تعداد زیادی تخته سنگ های مسطح ساحلی پوشانده شده ،  تعداد دیگری آثار باستانی نیز به دست آمده است .  با توجه به اهمیت موضوع ، عملیات حفاری و شناسائی محل در عصر همان روز ( سه شنبه ) آغاز شده و در ادامه دو متخصص استخوان شناس نیز به این تیم ملحق شدند .

در حال حاضر آزمایش ها و آنالیزهای مرتبط با این اسکلت آغاز شده و پژوهشگران امیدوارند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این استخوان ها ، موارد جدیدی در مورد پیشینه نژادی و ژنتیکی مردم این منطقه به دست آورند .

کلید واژه ها: گزارش تصویری - اسکلت - اسکاتلند -