کشف متن تاریخی 700 ساله در انگلستان

سینا پرس : به تازگی یک نسخه کپی برداری شده از ماگنا کارتا Magna Carta که به  فرمان کبیر یا فرمان آزادی شهرت داشته و از طرف جان پادشاه انگلیس در سال 1215صادر شده بود ، توسط باستان شناسان کشف شده است . این نسخه رو نویسی شده به سال 1300 میلادی تعلق داشته و در یک مجموعه آثار خطی در شرق انگلستان به صورت تصادفی کشف شد . این متن تاریخی از اهمیت و اعتبار بسیار بالائی برخوردار است و یکی از منابع مهم مطالعه تاریخ قرون وسطی در انگلستان به شمار می رود .

نسخه اصلی این فرمان در سال 1215 میلادی به امضای شاه جان King John رسیده بود و متن آن تصویب کننده بحث آزادی های اجتماعی و برابری همه افراد در مقابل قانون است . این نسخه جدید کشف شده که به سال 1300 میلادی تعلق دارد توسط شاه ادوارد اول King Edward I صادر شده و با مهر سلطنتی ممهور شده است . این فرمان به شهر ساندویچ town of Sandwich تعلق دارد . متاسفانه این متن بسیار آسیب دیده است و در حدود یک سوم آن از بین رفته و بخش های زیادی از مهر سلطنتی نیز نابود شده است .

این متن ارزشمند تاریخی و باستانی در میان یک مجموعه کتاب از اسناد و مدارک مرتبط با قرن نوزدهم میلادی قرار داشته و در کنار آن منشور قوانین مرتبط با جنگل ها نیز کشف شده بود که مشتمل بر تصویب قوانینی برای عموم مردم کشور می شد .

در همین رابطه نیکولاس وینسنت Nicholas Vincent از پژوهشگران دانشگاه آنگلیای شرقی University of East Anglia در گفتگو با گاردین گفت : " مطمئنا از این نسخه ارزشمند تاریخی باید تعداد بیشتری در گستره جغرافیائی وسیع تری نسبت به آن چه پیشتر تصور می شد ، وجود داشته باشد زیرا در صورتی که شهر نسبتا کوچک ساندویچ یک نسخه از ان را دارد ، پس احتمالا این نسخه به سایر شهر ها نیز فرستاده شده بود و شانس کشف یک یا دو نسخه دیگر از این متن ارزشمند تاریخی در مناطقی که هنوز کشف نشده است وجود دارد و این احتمال به نظر من بسیار بالا است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا