آموزش بازیافت پسماندها در نمایشگاه اکسپو

بخش پژوهشی گروه صنعتی سانپلگرینو Sanpellegrino Group  تصمیم به برگزاری یک کارگاه آموزشی ویژه برای نوجوانان و کودکان باهدف آموزش روش های جدید و ساده بازیافت مواد غذائی  دارد. لازم به توضیح است که تمرکز اصلی این کارگاه آموزشی بر بازیافت مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفته در مواد غذائی و آشامیدنی مانند بطری های آب معدنی است .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، این کارگاه با نام  "R-Generation," معرفی شده و قرار است در فاصله زمانی روزهای 5 تا 11 اکتبر ( برابر با 13 تا 19 مهر ماه ) برگزار شود . مهمترین هدف برگزار کنندگان این دوره آموزشی ، آموزش روش های صحیح بازیافت مواد غذائی و پلاستیکی به کودکان گروه سنی 6 تا 12 سال بوده تا به این ترتیب نسل جوان بتوانند روش های درست و استاندارد بازیافت زباله را به کار برده و در نتیجه با کاهش میزان ورود زباله به طبیعت ،  آلودگی های زیست محیطی کمتری تولید شود .

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است هر کارگاه آموزشی به مدت سی دقیقه ادامه داشته باشد و در طول روز شش کارگاه مرتبط با این موضوع به صورت متناوب برای کودکان برگزار می شود . محل برگزاری این کلاس ها مدرسه پرستاری ویوایو اسکولا Vivaio Scuola در بخش مربوط به ایتالیا در نمایشگاه اکسپو خواهد بود .

در همین زمینه سخنگوی گروه صنعتی سانپلگرینو اعلام کرد : " هدف اصلی ما ؛ آموزش این نکته به کودکان است که پلاستیک در صورت بازیافت صحیح می تواند تبدیل به یک منبع اصلی بازیافت باشد . این موضوع همچنین می تواند سود و منفعت کلانی را  برای جامعه ؛ محیط زیست و اقتصاد در پی داشته و به همین دلیل دارای اهمیت است . برای نمونه باید عنوان کرد که با 27 بطری پلاستیکی می توان یک پیراهن از جنس الیاف مصنوعی تولید کرده و یا با بیست بطری آب بازیافت شده می توان یک پتو به دست آورد . " 

لازم به توضیح است که مدیران این شرکت اعتقاد دارند به این ترتیب کودکان با آموزش و یادگیری چگونگی حفظ منابع طبیعی ، اقدام به بازیافت مواد مختلف خواهند کرد . "

به گفته مسئولان برنامه ریز در این نمایشگاه ، یکی دیگر از فعالیت های در نظر گرفته شده برای کودکان ، فعالیت گروهی در قالب بازی ویژه ای به نام سبد خرید است که در آن کودکان در حین بازی می آموزند که چگونه باید بسته بندی های مختلف مواد غذائی را شناسائی کرده و آن ها را برای بازیافت جداسازی کنند .

پیش از این در تابستان گذشته و طی ماه های ژوئن و آگوست ، یک هزار و 500 کودک تحت آموزش های ویزه ای در کارگاه هائی قرار گرفتند که هدف اصلی آن معرفی و آموزش اهمیت اب و نحوه درست مصرف آن بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا