طرح آزمایش تاکسی های بدون راننده در ژاپن

همان طور که می دانید، جمعیت افراد پیر کشور ژاپن رو به افزایش است به طوری که 30 درصد از جمعیت این کشور وارد دهه هفتم زندگی خود شده اند. به همین دلیل باید سازمان هایی وجود داشته باشند که از این شهروندان مراقبت کنند و همچنین کارها و فعالیت های بدنی را برای آنها انجام بدهند.

برنامه کمک به سالمندان شامل اهدای آی پدهایی (ipad) به این افراد است که می تواند آنها را در انجام کارهایی از جمله سازمان دهی داروها، خرید کردن و برنامه های ورزشی آنها یاری کند. علاوه بر این برای کمک به افراد ضعیف روبات هایی طراحی شده است که آنها را از یک مکان به مکان دیگری ببرد. حال این فرایند در سطحی جدید به اجرا درآمده و قرار است که به زودی تاکسی های بدون راننده در خدمت این افراد قرار بگیرند.

اتوموبیل های بدون راننده تا ورود به بازار چند سالی فاصله دارند؛ اما کمپانی روبات تاکسی (Robot Taxi) در ژاپن در بیانیه ای اعلام کرده است که در سال 2016 آزمایش تاکسی های روباتیک خود را آغاز خواهد کرد. این شرکت فرایند کاری ارائه خدمات خود را در سطحی محدود آغاز خواهد کرد. در برنامه ریزی های این شرکت شرایط به این گونه تعیین شده است که این کمپانی خدمات اتوموبیل های بدون راننده خود را در ابتدای کار تنها برای 50 نفر در استان کاناگاوا که در خارج از توکیو واقع شده است، ارائه کند.

 برنامه ریزی این آزمایش به گونه ای است که این شرکت کنندگان به وسیله این خودروهای بدون راننده، تنها از خانه های خود به فروشگاه محلی مستقر در آن ناحیه برده شوند. تنها کار این شرکت کنندگان این است که مطمئن شوند که همه چیز خوب پیش رفته است.

اگر آزمایش ها موفقیت آمیز باشد، انتظار می رود که این تاکسی ها تا پایان سال 2020 جایگاه تجاری ویژه ای را از آن خود کنند. ایده اولیه ساخت این اتوموبیل ها برای کمک به گردشگران و همچنین مکان هایی در نظر گرفته شده است که حمل و نقل عمومی در آن مکان ها با دشواری روبرو است. با این شرایط می توان انتظار داشت که این خودروها با موفقیت روبرو شوند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا