کشفی حیرت انگیز در دنیای زمین شناسی

به گزارش مهر،زمین به مراتب بیشتر از اعماق فضا برای دانشمندان ناشناخته مانده است و حالا با کشف این نکته که دسته ای از باکتری ها توان ادامه حیات در عمق 19 کیلومتری زمین را دارند، بر پیچیدگی کلاف معماگونه اعماق زمین افزوده شده است.

تا پیش از این دانشمندان تصور می کردند که امکان ادامه حیات در سراسر سطح زمین و اعماق اقیانوس ها وجود دارد اما حالا آنها ایده ادامه حیات در اعماق زمین را نیز مطرح می کنند.

دانشمندان دپارتمان زمین شناسی و فیزیک زمین شناسی دانشگاه «ییل» ردپایی از باکتری ها را در عمق 19 کیلومتری زمین به دست آورده اند. این عمیق ترین بخشی از زمین است که بشر تاکنون مورد بررسی قرار داده است.

تا پیش از این اکثر مطالعاتی که در دنیای زمین شناسی انجام شده بود حکایت از آن داشت که نهایتا تا عمق چند کیلومتری زمین اشکال مختلفی از حیات وجود دارد.

اما با کشف جدیدی که صورت گرفته دانشمندان چشم انداز نوینی فراروی مطالعات خود ترسیم می کنند.

نتایج این یافته جدید در نشست سالانه انجمن زمین شناسی آمریکا ارایه شده و با استقبال چشمگیر کارشناسان نیز همراه شده است.

دانشمندان دانشگاه «ییل» در این بررسی به سراغ نمونه هایی از صخره های جزیره لوپز در شمال غربی واشنگتن رفتند. آنها ضمن بررسی دقیق نمونه هایی که از اعماق زمین استخراج شده است متوجه ترکیبات کربنی بسیار سبکی شدند که معمولا توسط میکروب ها تولید می شود.

از این رو آنها به امکان ادامه اشکالی از حیات در اعماق زمین امیدوار شده اند.