کشف قایق باستانی 4 هزار ساله در جنوب انگلستان

پژوهش های جدید باستان شناسان در حوزه مطالعات باستان شناسی زیر آب منجر به کشف یکی از قدیمی ترین نشانه های حمل و نقل دریائی بشر شد . بر اساس گزارشی که به تازگی در Kent Online   منتشر شده است ، باستان شناسان موفق به کشف بقایای یک قایق باستانی در محوطه بندرگاهی شهر Faversham در جنوب انگلستان شده اند . مطالعات اولیه نشان می دهد که این قایق به دوران برنز تعلق داشته و توسط انسان های ساکن در این منطقه ساخته شده است . پژوهشگران در ادامه به بررسی دقیق تر این بقایا پرداخته و مشخص شد که قایق فوق الذکر دارای قدمتی 4 هزار ساله است . پژوهشگران برای بررسی بهتر این قایق بخش هائی از آن را از آب دریا خارج کرده و پاول ویلکینسون Paul Wilkinson پژوهشگر و باستان شناس مشهور موسسه SWAT Archaeology جهت مطالعه این اثر بسیار ارزشمند به منطقه اعزام شد . پس از انجام مطالعات مورد نیاز و نمونه برداری های لازم از بقایای فوق ، قایق 4 هزار ساله به تشخیص کارشناسان به داخل اب دریا بازگردانده شد تا از خشک شدن آن جلوگیری به عمل آید . در حال حاضر مطالعات در این زمینه ادامه داشته و باستان شناسان در حال بررسی و انجام کاووش های زیر آب جهت شناسائی بقایای احتمالی دیگری از این قایق در محوطه مورد نظر هستند .