کیسه هوای موتورسواران با الهام از خارپشت ساخته شد

به گزارش مهراین فناوری جدید «i Gel» (ژل هوشمند) نام دارد و نخستین بار در کنفرانس اخیر فناوری های پوشیدنی مونیخ ارایه شد.

درحالی که اکثر فناوری های پوشیدنی این نمایشگاه ساختار کلی نسبتا مشابهی داشته و بر مبنای یک سری حسگر و دوربین های پوشیدنی عمل می کنند، فناوری جدید «i Gel» به جهت تفاوت های ساختاری کاملا جلب توجه می کند.

این فناوری جدید درحقیقت سیستم حفاظت کننده کاملی است که از تمامی قسمت های بدن فرد در برابر ضربات مهلک و مرگ آور حفاظت می کند.

در حال حاضر کیسه های هوای پوشیدنی از جمله «Alpinestars Tech-Air» که در کنفرانس مونیخ جایزه برتر نوآوری ها را نیز از آن خود کرد مبتنی بر حسگرهایی عمل می کنند که تصادف را تشخیص داده و در عرض چند میلی ثانیه باز می شوند و بدین ترتیب اندام های مختلف بدن که معمولا نیم تنها بالا مد نظر است از آسیب در امان می مانند.

اما در فناوری «i Gel» بدن داخل کیسه های مملو از نیتروژنی قرار می گیرد که دست کمی از پیله کرم ابریشم ندارد. در نتیجه تمام بخش های بدن از جمله نیم تنه بالا و پایین از آسیب های جدی در امان می مانند.

در این ایده 20 کیسه هوا به شکلی منسجم طوری در اطراف اندام های مختلف بدن در هم تنیده می شوند که در نگاه نخست بیننده را به یاد خارپشت می اندازد.

فناوری «i Gel» از یک سری حسگرهای هوشمند در قالب سیستم میکروالکترومکانیکی بهره می برد که کیسه های هوای آن با تشخیص وقوع تصادف در کسری از ثانیه باد می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا