انستیتو پاستور ایران شانه به شانه فرانسه پیش می رود

به گزارش ایرنا، رییس انستیتو پاستورایران  در مراسم رونمایی سانتریفوژ توبولار که با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی دکتر سورنا ستاری معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری ودکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری ورییس سازمان انرژی اتمی ایران درحال برگزاری است گفت: در بازدید که اخیرا هیات فرانسه ای به منظور ارزیابی فعالیت های انستیتو پاستورایران داشته اند گزارش کرده اند.انستیتو پاستور ایران شانه به شانه انستیتو پاستورفرانسه جلو می ورد با این تفاوت که درآن جا ( ایران ) جوانان را دیده ایم که عاشق کارشان بوده اند وبه کارشان تلسط داشته اند.

دکتر مصطفی قانعی افزود: خوشبختانه موضوع تولید واکسن و پیشگیری یکی از اولویت های جدی دولت یازدهم به شمار می آید و رییس جمهوری نیز اعلام داشته اند که تا پایان این دولت باید تمام واکسن ها در داخل تولید شود.

وی با ابراز رضایت از تحلیل بین بخشی میان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی ایران و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری وهم افزایی آنها اظهار داشت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه میان وزارت بهداشت وسازمان انرژی اتمی، شرکت های دانش بنیان نیز به عنوان حلقه اتصال این بخش ها بطور جدی وارد عمل شده اند ویک تیم قوی به صورت شبانه وروزی به منظور تحقق اهداف تعیین شده مشغول به فعالیت هستند و این نوید را می توان داد که درخواست رییس جمهور مبنی برتولید واکسن ها درکشور محقق شود.

قانعی ادامه داد: ازمجموع 1500 شرکت دانش بنیان که درحوزه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ثبت شده اند 140 شرکت در حوزه زیست فناوری فعالیت می کنند که 60 شرکت آن در انستیتو پاستورایران شکل گرفته است .

وی تصریح کرد: سانتریفوژها از گلوگاه های اصلی تولید واکسن به شمار می آیند که خوشبختانه دریک سال اخیر به صورت شاهد تغییر و ارتقای نسل سانتریفوژ هستیم .

** مراسم رونمایی ازسانتریفوژ توبولار که به همت شرکت دانش بنیان سازمان انرژی اتمی وانستیتو پاستور ایران طراحی وساخت شده است به مناسبت ایام دهه فجر در محل انستیتو پاستور درحال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا