وزیر بهداشت: قدرت انرژی لایزال ایمان مردم ایران فراتر از انرژی هسته ای است

به گزارش ایرنا، دکتر «حسن قاضی زاده هاشمی» روز سه شنبه در مراسم رونمایی از نسل سوم سانتریفیوژ توبولار در انستیتو پاستور ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر خواهان انرژی هسته ای است طبعا برای این است که از آن در مسیر آسایش آرامش و رفاه مردم خود و نسل های آینده استفاده کند وگرنه چه قدرتی بالاتر از ایمان و باور مردم ایران وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از حمایت رییس جمهوری و دولت یازدهم از بخش بهداشت و درمان کشور گفت: اگر چه دولت ها بار اقتصادی شان سنگین تر است اما دولت یازدهم از ابتدا توجه ویژه ای به بهداشت و ارتقای سلامت مردم نشان داده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به همکاری بسیار خوب بخش های مختلف دولت و افزایش تاثیر شرکت های دانش بنیان، رسیدن به خواسته رییس جمهوری مبنی بر تولید تمام واکسن های مورد نیاز در داخل کشور به سرعت در حال تحقق است.

وی به روند توسعه کشور در سال های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در دو سال اول انقلاب ما به دنبال ساخت گاوآهن و کمباین بودیم و بعد از آن به دنبال سیلو رفتیم زیرا حتی سیلوهای ما را نیز خارجی ها می ساختند و در همان سال ها سالانه 400 میلیون دلار به پزشکان خارجی که در کشورمان حضور داشتند می پرداختیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر پزشکان خارجی ما از کشورهای اروپایی یا آمریکا بودند از نظر علمی قابل قبول بود اما همه آنها پزشکانی بودند که حتی در کشور خودشان هم جایگاه چندانی نداشتند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه پس از 35 سال با وجود انواع محدودیت ها همچون تحریک گروهک ها، جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی به رتبه چشمگیری در علوم پزشکی دست یافته ایم.

در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ،سانتریفیوژ توبولار برای تولید داروهای نوترکیب و انواع واکسن در محل انستیتو پاستور ایران رونمایی شد.

سانتریفیوژ توبولار از جمله تجهیزاتی است که جهت جداسازی فاز مایع (محلول) از فاز جامد همراه آن استفاده می شود.این فناوری موارد استفاده گسترده ای در صنایع دارویی و غذایی دارد و برای تولید صنعتی محصولات بیوتکنولوژی شامل داروهای نوترکیب و انواع واکسن به کار می رود.

این سانتریفیوژ در مراحل خالص سازی اولیه پروتئین های نوترکیب با خاصیت دارویی به عنوان مثال – در هاروست بایومس تخمیر داروهایی چون استرپتوکیناز و اینترفرون و در مرحله ترسیب اسیدی در تولید واکسین هپاتیت Bکاربرد ویژه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا