صرفه جویی ارزی بسیار با اجرای سیستم اولترافیلتراسیون

محمد صادقی، عضو هیات مدیره شرکت پارسیان پیشرو صنعت پلیمر درباره تولید این مدول های صنعتی گفت : برای واردات نمونه خارجی این مدول های صنعتی اولترافیلتراسیون سالانه حدود هفت میلیون دلار هزینه می شود و البته باید توجه داشت که 90 درصد این محصولات وارداتی نیز تولیدات چینی بی کیفیت و نامرغوب هستند.

صادقی درباره مقایسه مدول های صنعتی اولترافیلتراسیون تولید شده در کشور با نمونه خارجی آن گفت: محصول داخلی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت با نمونه خارجی آن که نمونه های اروپایی وآمریکایی بوده قابل مقایسه است و چیزی کم ندارد.
وی با اشاره به این که این محصول برای نخستین بار در کشور و با حمایت ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی تولید شده است اظهار کرد: مدول‌های صنعتی اولترافیلتراسیون در دستگاه‌های تصفیه آب و پساب و هوا مورد استفاده قرار می گیرند.
عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد ما باید از آب و پساب ها استفاده بهینه داشته باشیم.
صادقی به اولترافیلتراسیون به عنوان یک از روش های تکمیلی تصفیه آب و پساب اشاره کرد و گفت : با توجه به وجود مشکلات و ایراداتی که در روش های قدیمی تصفیه آب مانند کلرزنی ، اوزون و uv ، این روش ها دیگر منسوخ شده وازلحاظ بودجه و کارآیی دیگر مفید نیست.
وی درادامه افزود : اولترافیلتراسیون یک تکنولوژی به روز و های تک است که در زمینه تصفیه آب ها و پساب ها در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: شرکت ما الیاف این مدول های صنعتی را ساخته بود و برای تکمیل حلقه تکنولوژی اولترافیلتراسیون نیاز به ساخت ماژول داشت که با حمایت ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی امکان انجام این امر فراهم شد و قالب های اولیه این مدول ها ساخته شد.
وی در ادامه درباره سایر تولیدات این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: خط تولید غشای الیاف توخالی، سامانه‌های تصفیه آب و پساب اولترافیلتراسیون و دستگاه تصفیه هوا برپایه فناوری پیشرفته غشایی از دیگر تولیدات این شرکت دانش بنیان است.
صادقی درباره روند تولید این محصول گفت: در حال حاضروپس از تلاش های بسیار، امکان تولید نیمه صنعتی در این شرکت وجود دارد ولی برای تولید انبوه نیازمند سرمایه در گردش و حمایت مسوولان مرتبط هستیم.
عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان درباره صادرات محصولات تولیدی این شرکت و تجاری سازی آن اظهار کرد: ما پس از تکمیل زیر ساخت هاو ماژول های لازم برای این مدول های صنعتی و تکمیل این تکنولوژی برای صادرات و تجاری سازی این محصول برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم و سعی کردیم تا مدول های صنعتی اولترافیلتراسیون رابه کشورهای منطقه که دسترسی به آب سالم ندارند صادر کنیم.
صادقی با اشاره به تاثیر پیشرفت های علمی و فناوری کشور درحوزه فعالیت این شرکت تصریح کرد: پیشرفت در صنایع کشور و بهبود استانداردها باعث افزایش تقاضا برای محصولات ما می‌شود. برای مثال بالارفتن استانداردها در زمینه محیط زیست باعث می شود تا شرکت‌های بزرگ برای استفاده بهینه از منابع آبی خود و بازیافت آب وارد عمل شده و از سامانه‌‌های تصفیه آب استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا