انتشار تصاویر جدید از سطح ناشناخته ماه

سینا پرس : سازمان فضائی ناسا به تازگی ویدئوئی منتشر کرده است که در آن تصویر بخش پنهان ماه و قسمت هائی که از سطح زمین قابل رویت نیستند ، مشاهده می شود . موضوع قابل توجه درباره ماه این است که این بخش از ماه که از سطح زمین قابل مشاهده نیست به بخش تاریک ماه یا "dark" side of the moon شهرت دارد در حالی که در بیشتر مواقع این بخش از ماه به طور کاملتری نور خورشید را جذب کرده و روشن تر از بخشی است که در مقابل زمین قرار گرفته است .

گفتنی است برای ترسیم و تهیه این ویدئو ،  صدها ترابایت اطلاعات و تصاویری که توسط فضاپیماهای مدارگرد ماه که جهت اکتشاف و شناسائی قمر زمین مورد استفاده قرار می گیرند ، مورد بهره برداری و استفاده قرار گرفته است .

بر اساس آن چه در این ویدئو مشخص شده است ، زمانی که ماه از منظره زمین به صورت هلال باریکی دیده می شود ، بخش پشتی آن کاملا روشن بوده و نور دریافت می کند .

از سوی دیگر بر اساس اطلاعات موجود ، بخش پنهان ماه دارای تعداد کمتری از عارضه سطحی  maria است که به بخش های مسطحی از سطح ماه گفته می شوند که از روی زمین به صورت نقاط تیره دیده می شوند .

در خاتمه لازم به توضیح است که پروژه بررسی و شناسائی ماه جهت ترسیم نقشه دقیق و کامل سطح آن ، از سال 2009 آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا