کشف مقبره باستانی هزار و صد ساله در چین

باستان شناسان چینی اعلام کردند که مقبره باستانی هزار و صد ساله یک نجیب زاده را در منطقه خود مختار مغولستان داخلی شمال چین کشف کردند که به نظر می رسد به تاریخ سلسله لیائو Liao Dynasty (916 تا 1125 میلادی) باز می گردد.

بر اساس گزارش موسسه باستان شناسی منطقه خود مختار مغولستان داخلی شمال چین ، این مقبره ، با فاصله سیصد متری از مقبره یکی از همسران غیر رسمی پادشاه در منطقه Duolun قرار دارد و به نظر می رسد که با یکدیگر ارتباط داشته باشند .

گای جیانگ (Gai Zhiyong) معاون این موسسه باستان شناسی در رابطه با این مقبره می گوید : « این مقبره ها در یک دره قرار گرفته اند . به نظر می رسد که صاحب این مقبره رابطه ای با صاحب و یا خانواده مقبره مذکور که مقبره یکی از همسران غیر رسمی پادشاه در منطقه Duolun بوده ، داشته باشد .

در حال حاضر باستان شناسان این تیم حفاری توانستند در آرامگاه مذکور را که از آجرهای کریستال نما ساخته شده و نشان دهنده ویژگی های آجرهای سیاه است ، خارج کنند . جیانگ در رابطه با تزئینات به کار رفته در این مقبره چنین توضیح می دهد که تزئینات ظریف به کار رفته در داخل این مقبره مقام والا و اهمیت نجیب زاده دفن شده در آن را به نمایش می گذارد . علاوه بر آن ، این تزئینات به تزئینات دو مقبره از دودمان و سلسله لیائو  که هر دو اشراف زاده بودند ، بسیار شباهت دارد .  

قابل توضیح است که سلسله لیائو در سال 916 میلادی توسط قبایل خیتان تاسیس شده که از حکومت های بخش شمالی چین به حساب می آمده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا