علم و فناوری در هفته‌ای که گذشت

در هفته ای که گذشت اتفاقات جالبی در عرصه علم و تکنولوژی رخ داد. در این گزارش از ساخت توربین بادی که سبک است و می توان آن را با خود حمل کرد، پارچه نامرئی که آرزوی ناپدید شدن را تحقق می بخشد و شکل خانه های مسکونی که روی کره مریخ ساخته می شوند و چند خبر دیگر با ما همراه باشید
 
توربین بادی قابل حمل 2500 وات برق تولید می کند
اخیرا یک موسسه در مینوسوتا، توربینی را طراحی کرده است که کاربران می توانند آن را با خود حمل کنند. این توربین بادی پورتابل (قابل حمل) از نوع توربین های بادی ترینیتی است. 
 
در میان انواع مدل های آن قطر مدل 2500 ، 100 سانتی متر است که می تواند بدون سه پایه 40 اینچی خود باپرجا بماند. وزن آن 19 کیلوگرم (42 پوند) است و می تواند 2500 وات برق تولید کند و این میزان برق برای شارژ یک باتری یون لیتیومی 300000 میلی آمپری کافی است.
به گفته معاون موسسه Janulus این توربین می تواند برق را تولید و در خود ذخیره نماید. میزان برق تولید شده این توربین برای تامین برق خانه، شارژ ماشین برقی، شارژ لپ تاپ، تلفن و سایر لوازم الکتریکی کافی می باشد.
 
ساخت پارچه نامرئی
یکی از آرزوهای انسان این است که بتواند از چشم ها پنهان شود و بصورت نامرئی به همه جا سفر کند بر این اساس محققان در دانشگاه UC برکلی، یک نوع پارچه تاشو نامرئی و فوق العاده نازک تولید کرده اند، که می تواند در اطراف اجسام میکروسکوپی در هر شکل و اندازه ای پیچیده شود و آن ها را در یک طیف گسترده ای از نامرئی بودن قرار دهد.
 
علم و فناوری در هفته‌ای که گذشت   تصاویر
به گفته این محققان، اشیاء به این دلیل برای ما قابل دیدن هستند، چون بخشی از نوری که به آنها تابیده می شود، در مسیر و جهت شبکیه چشم ما پراکنده می شود. پارچه های نامرئی می توانند با برجسته کردن ویژگی های نوری غیر طبیعی با اصطلاح فرا اشیاء، موجب این شوند که ما نتوانیم اشیاء را ببینیم.
 
خانه های مسکونی در سیاره مریخ
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛با رقابتی که سازمان فضایی ناسا در جستجوی ایده هایی سه بعدی برای ساخت زیستگاه بر روی کره مریخ به وجود آورده است، شرکت فرانسوی Fabulous یک مدل مفهومی از پناهگاه را ارائه کرده؛ پناهگاه Sfero در حالت سه بعدی و با استفاده از مواد اولیه ای که بر روی سیاره سرخ قرار دارند، عملی خواهد شد.
 
شبیه کلبه های پیشرفته اسکیموها، پناهگاه Sfero تا اندازه ای زیر سطح مریخ قرار خواهد داشت. و دسترسی به پناهگاه به وسیله یک کریدوری که پر از هواست انجام خواهد شد.
 
علم و فناوری در هفته‌ای که گذشت   تصاویر
فضای داخلی این پناهگاه از سه طبقه تشکیل شده است. بالاترین طبقه، شبیه یک نیم طبقه است و اندازه آن حدود 3 متر مربع (32 فوت مربع) می باشد، و بیشتر به مواد غذایی اختصاص دارد که در حال رشد هستند. طبقه زیرین یا همان طبقه وسط اندازه ای حدود 29 متر مربع(312 فوت مربع) دارد و شامل اتاق کار و حمام میباشد. سرانجام پایین ترین طبقه مساحتی حدود 40 متر مربع (430 فوت مربع) دارد و شامل چهار قسمت برای خواب می باشد. ساکنین این پناهگاه هم با استفاده از راه پله می توانند بین طبقات رفت و آمد داشته باشند.
 
پیچیده ترین ساعت جهان
ساعت Reference 57260 دارای بیش از 2800 جزء است که هر کدام به صورت دست ساز و به وسیله اساتید حرفه ای و به سبک سنتی ساخته شده است.
 
علم و فناوری در هفته‌ای که گذشت   تصاویر
آشکارترین ویژگی ساعت وزن سنگین آن می باشد. این ساعت از طلای سفید ساخته شده است و ابعاد آن به این صورت است: 98 میلی متر (3.8 اینچ) قطر دارد، 50.55 میلی متر (1.99 اینچ) ضخامت دارد.
در داخل ساعت Reference 57260 ، 242 کالیبر جواهری با قطری حدود 36 میلیمتر(1.4 اینچ) وجود دارند و فرکانسی معادل 2.5 هرتز دارد و ذخیره انرژی آن نیز حدود 60 ساعت می باشد.
 
نمایش مجازی اطلاعات از طریق عینک
شرکت الکترونیکی Kopin عینک هوشمندی را رو نمایی کرده است که هدف آن قرار دادن اطلاعات مورد نیاز در حال رانندگی در یک مکان مناسب و درست در جلوی میدان دید دوچرخه سوار باشد.
عینک های هوشمند Solos ویژگی هایی همچون ضربان قلب، میانگین سرعت و اطلاعاتی دیگر را با استفاده از دستگاههای متصل شده به دوچرخه در اختیار دوچرخه سوار می گذارد تا او بتواند در زمان مقتضی عملکرد متناسب را داشته باشد.
 
علم و فناوری در هفته‌ای که گذشت   تصاویر
اطلاعات روی یک صفحه نمایش مجازی 5 اینچی که در گوشه سمت راست پایین لنز عینک قرار دارد نمایش داده می شوند. بنابر این با یک نگاه مختصر، دوچرخه سواران می توانند به راحتی از کنار اجسامی که در اطراف آن ها قرار دارند بگذرند و همزمان اطلاعاتی همچون زمان، سرعت، ارتفاع، فاصله، میزان نیرو، آهنگ و ضربان قلب را بدون منحرف کردن توجه خود از روی جاده مشاهده نمایند و عملکرد خود را تنظیم نمایند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا