خلاقیت و نوآوری لازمه ایفای نقش فعال در فضای مجازی

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در فضای مجازی با مسایل متعدد فرهنگی، اقتصادی و امنیتی مواجه ایم به گونه ای که فضای مجازی را می‌توان امتداد فضای واقعی برشمرد و از آن به عنوان انقلاب دوران جدید یاد می کنند. انقلابی که تمام عرصه ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

محمود واعظی در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: بهار تعلیم و تربیت و روز آغازین مدرسه را تبریک گفته و از خدای متعال توفیق آینده‌سازی برای دانش آموزان کشور خواستاریم.

وزیر ارتباطات با بیان این که همه امید کشور به شماست، افزود: خودسازی، نظم و تحصیل مناسب، به طور یقین در شخصیت شما تاثیر گذار بوده و آینده کشور را به خوبی خواهید ساخت.

وی اظهار کرد: طی یک دهه گذشته فضای جدیدی در مقابل فضای واقعی ایجاد شده است و این فضا فرصتی ایجاد کرده که مسایل متعدد اقتصادی، امنیتی، اخلاقی، حریم خصوصی و آموزشی که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم در این فضای مجازی قابلیت شبیه سازی دارد.

واعظی خاطر نشان کرد: موضوع فضای مجازی، سبک زندگی و فرهنگ ها را تغییر داده و بر ابعاد مختلف بسیار تاثیر گذار گذاشته است بنابراین هم فرصت و هم تهدید است و باید بگونه ای رفتار کنیم که از فرصت ها استفاده و تهدیدها را به حداقل برسانیم.

وزیر ارتباطات تسهیل دسترسی به اطلاعات در دنیای امروز نسبت به گذشته را فرصت خوبی در راستای آموزش علمی دانست و گفت: سرعت در کارها به واسطه این فناوری امکان پذیر شده است. اما اگر نگاه ما به فضای مجازی وبگردی و سرگرمی صرف باشد، این یک تهدید است.

وی نگاه سرگرمی محور به این فضا را موجب خستگی روحی دانست و افزود: درصورتی که ازاین پدیده به صورت هدفمند استفاده نکنیم عمر خود را تلف کرده ایم.

واعظی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: فضای مجازی مثل یک سیل است و برخورد منفعلانه با این موضوع ویران کننده است. اما برخورد هوشمندانه و هدفمند با آن، منجر به آبادانی بیشتر می‌شود.

وی هدف شورای عالی فضای مجازی را در این راستا برشمرد و گفت: این شورا به دنبال تشخیص فرصت‌ها، تهدیدها و آینده نگری است تا با استفاده مناسب از فرصت های به وجود آمده و با فرهنگ سازی در برابر تهدیدها، جوانان دریابند که با پدیده ای مواجه هستند که با استفاده از ظرفیت‌های آن می‌توانند به ارتقای سطح علمی خود کمک کنند.

او اشاره به رویکرد دنیا در زمینه فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه و توانمندساز تمام بخش‌ها افزود: برای حضور در عرصه جهانی باید به این سمت پیش برویم، به ویژه اینکه جوانان فارغ التحصیل در این بخش بسیار با استعداد هستند.

وی ادامه داد: در رشته کامپیوتر، مخابرات و IT کارهای بزرگی در داخل و خارج کشورتوسط فرزندان این سرزمین صورت گرفته است و تعدادی از آنها در دانشگاه های بزرگ دنیا مشغول تدریس هستند.

به گزارش ایسنا،وزیر ارتباطات با تاکید بر رونق کسب و کار در این حوزه اظهار کرد: در این حوزه با سرمایه گذاری اندک، اشتغال زیادی صورت می گیرد و این عرصه حوزه نوآوری است.

وی در پایان با اشاره به هدف کشور در استفاده از فرصت های فضای مجازی و استقبال از این پدیده نو، تاکید کرد: جوانان ما دراین حوزه با خلاقیت و نوآوری می توانند در تمام بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار باشند و از ظرفیتهای ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیشرفت و ارتقاء کشور استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا