الهه جدید سرعت و زیبایی، فراری 488 اسپایدر

 مدتی پیش در خبر ها حضور عضو جدید خانواده فراری تایید شده بود. این پرنسس زیبا نسخه بدون سقف و تقویت شده مدل 488 است که قرار بود در نمایشگاه IAA 2015 در فرانکفورت آلمان برای اولین بار به نمایش در آید. در ادامه با ما همراه باشید تا اندکی با این فرزند جدید فراری بیشتر آشنا شده و به تماشای ویدئوی معرفی آن بنشینیم.

 اسب سرکش مارانلو امسال بر چهره شاهکار جدیدی از فراری نقش بسته و به گفته خود فراری این قدرتمند ترین خودرو سری اسپایدر (بدون سقف) آنهاست. قلب تپنده خودروی 488 اسپایدر به مانند نسخه کوپه پیشرانه ای V8 توربو شارژ شده با حجم 3902 سی سی است که در کنار جعبه دنده ای 7 سرعته و دو کلاچه به سبک خودرو های فرمول یک، قادر است 660 اسب بخار قدرت تولید کرده و همچنین با استفاده از سیستم جدید مدیریت گشتاور متغیر میتواند در دور موتور 3000 rpm تا 760 نیوتن متر گشتاور تولید کند. 488 اسپایدر یکی از سریعترین خودرو های اسپورت موجود است که می تواند در 3 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و در 8.7 ثانیه نیز از 0 به 200 کیلومتر بر ساعت برسد.

اگرچه از خودرو های سری اسپایدر به عنوان خودرو های بدون سقف یاد می شود اما در واقع اکثر آنها دارای سقف جمع شونده هستند و 488 اسپایدر نیز از این قاعده مستثنی نیست. سقف این خودرو دارای دو قسمت فلزی است که تنها در 14 ثانیه جمع شده و در زیر محفظه عقب خودرو پنهان میشود. بطور معمول خودرو هایی که نسخه بدون سقف آنها تولید میشود سنگین تر از مدل اصلی هستند زیرا بدلیل حذف سقف بدنه نیاز به تقویت بیشتر دارد در 488 اسپایدر نیز این ماجرا صورت گرفته اما تنها 50 کیلوگرم وزن آن نسبت به 488 GTB کوپه افزایش پیدا کرده ولی با این حال 10 کیلوگرم از 458 اسپایدر سبک تر مانده است. مشکل دیگر خودرو های بدون سقف مزاحمتی است که وزش باد در هنگام حرکت برای سرنشینان بوجود می آورد و معمولا با اضافه کردن صفحه ای عمودی به قسمت پشت سر صندلی ها تا حد زیادی این مزاحمت کاهش پیدا میکند. فراری برای خودروی جدید خود شیشه عقب برقی کوچکی در نظر گرفته که حتی در حالت سقف باز شده هم میتوان آن را پایین برد و از صدای بی نظیر پیشرانه لذت برد.

فراری سال های طولانیست که با تولید خودرو های اسپایدر عشق خود به خودرو های بدون سقف هشت سیلندر را ادامه میدهد. نتیجه این پیوند ناگسستنی خودرو هایی همچون 348 اسپایدر، 355 اسپایدر، 360 اسپایدر، 430 اسپایدر و 458 اسپایدر بودند که 488 اسپایدر از امسال عضو جدید این خانواده خوشرو و قدرتمند خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا