ابرازامیدواری ابتکار به حفاظت بهتر ازمحیط زیست در راستای همکاری ایران و ژاپن

هانه دا با معصومه ابتکار دیدار و در خصوص مسایل مربوط به محیط زیست گفت وگو کرد.در این دیدار ابتکار ضمن یادآوری نقش مهم ایران در محیط زیست منطقه با توجه به استقرار مراکز کنوانسیون های رامسر، بازل، استکهلم، همچنین مرکز توسعه علم و فن آوری اکو با عضویت 10 کشور،ابراز امیدواری کرد که همکاری های مثبت ایران و ژاپن در مرحله جدید بتواند به بسط این همکاری ها در منطقه بیانجامد و همین امر منجر به استحکام و تاثیر بیشتر نقش ایران در محیط زیست منطقه و ارتقای زیست محیطی منطقه غرب آسیا شود.

معاون رییس جمهوری در ادامه بر اهمیت همکاری های دو کشور در حوزه مدیریت پسماند به ویژه با محوریت پسماندهای الکترونیک و خطرناک شیمیایی تاکید کرد.
ابتکار با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی زیست محیطی در تهران، از ژاپن برای حضور در این نمایشگاه به ویژه مشارکت در بخش فن آوری های محیط زیستی و پاک دعوت کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز را یکی دیگر از زمینه های همکاری ایران و ژاپن برشمرد و گفت: ژاپن می تواند ضمن مشارکت در این جشنواره بین المللی، یکی از هنرمندان مطرح خود را نیز برای حضور در هیات داوران این جشنواره معرفی کند.

 اعلام آمادگی ژاپن برای گسترش همکاری های محیط زیستی با ایران

' هانه دا ' سفیر ژاپن در ایران نیز با اشاره به همکاری های گسترده محیط زیستی ایران و ژاپن طی سال های گذشته، گفت: خوشبختانه با آغاز به کار دولت یازدهم و اهمیت این دولت به محیط زیست و توسعه روابط با سایر کشورها، این همکاری ها توسعه بیشتری یافته است.
سفیر ژاپن ادامه داد: تلاش ها و همکاری های دولت ژاپن به ویژه در حوزه دریاچه ارومیه و تالاب انزلی، همچنین اعزام مشاور دائم زیست محیطی از سوی جایکا به ایران برای همفکری و مشورت دهی به محیط زیست ایران با تاکید بر تقویت برنامه ریزی های این حوزه و آموزش و توانمند سازی تخصصی کارشناسان محیط زیست ایران، در راستای افزایش تعاملات محیط زیستی دو کشور است.
هانه دا از توافق هسته ای به عنوان اتفاقی مثبت برای توسعه تعاملات محیط زیستی ایران با سایر کشورهای دنیا نام برد و اظهار کرد: فرصت ایجاد شده منجر به توسعه همکاری های بین المللی ایران به ویژه با ژاپن خواهد شد و این مهم تاثیر بسزایی در نقش آفرینی ایران در حوزه توسعه پایدار خواهد داشت.سفیر ژاپن هدف از این دیدار را اعلام ابراز علاقمندی و آمادگی ژاپن برای همکاری در زمینه محیط زیست با ایران بیان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا