کشف مقبره دست نخورده دو هزار و 700 ساله در پرو

مقبره ای دست نخورده حاوی بقایای دو کاهن بلند مرتبه توسط یک تیم از محققان و باستان شناسان ژاپنی و پرویی در منطقه کجمرکا (Cajamarca) پرو کشف شده است.

این تیم پژوهشی به سرپرستی یوجی سکی (Yuji Seki) از باستان شناسان ژاپنی در یک پروژه جستجو و بررسی باستان شناسانه توانستند این مقبره را کشف کنند. دانیل مورالس (Daniel Morales) از دستیاران مدیر این پروژه در رابطه با این مقبره اظهار داشت: « مقبره دست نخورده دو هزار و 700 ساله متعلق به فرهنگ Pacopampa است که به نام مقبره کاهن مار – جگوار (Tomb of the Serpent-Jaguar Priests) خوانده می شود زیرا در این محوطه و در نزدیکی اجساد به دست آمده، یک ظرف سرامیکی با شکل ماری با یک سر جگوار کشف شده است. »

فرهنگ Pacopampa برگرفته از سایت باستانی به همین نام واقع در بخش کجمرکا در ارتفاعات شمالی پرو است که به 1200 تا 500 پیش از میلاد باز می گردد.

از دیگر ابزار منحصر به فرد به دست آمده در این محوطه می توان به یک گردنبند با 13 دانه طلا به شکل بیضی اشاره کرد که دارای هشت نشانه یا تصویر حکاکی شده است.  

لازم به ذکر است که این آرامگاه در نزدیکی یک محوطه مربع شکلی که توسط دیوارهای سنگی احاطه شده، قرار گرفته است. بر اساس شواهد و نشانه های به دست آمده ، این محوطه مربع شکل دارای دو راه پله است.

دانیل مورالس در یک مصاحبه مطبوعاتی در رابطه با این کشف می گوید: « این بقایای کشف شده در همان محلی به دست آمده که در آن مراسم و جشن ها برگزار می شده است. ما فرض می کنیم که آن ها کاهنان مسئول برگزاری مراسم ویژه در طول اوج فرهنگ Pacopampa بوده اند که بین 800 تا 500 پیش از میلاد برقرار بوده است.

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا