ابداع روش تشخیص بیماری بدون استفاده از سوزن

تشخیص بیماری همواره از روی نشانه های ظاهری امکان پذیر نیست و رد بسیاری از موارد پزشکان مجبور به تجویز آزمایش برای بیماران خود هستند. حال در بسیاری از آزمایش ها فرد نیاز به مواجهه با سوزن و برداشت نمونه از این طریق را دارد که در بسیاری از موارد با ترس درونی افراد ترکیب شده و به فرار از آزمایش منتهی می شود.

حال این امر می تواند برای بیماران اثری بسیار منفی داشته باشد و به همین دلیل نیز دانشمندان به دنبال یافتن راه های بهتری برای تشخیص بیماری هستند. در همین راستا نیز یک متخصص و محقق استرالیایی که سایمون کوری (Simon Corrie) نام دارد، موفق به ابداع روشی برای تشخیص بیماری شده است که به صورت کاملا بدون نیاز به سوزن عمل می کند.

این روش با بهره گیری از آخرین دستاورد های نانو تکنولوژی ممکن شده است و به کمک آن تنها با لمس پوست بیمار می توان به وجود بیماری در بدن او پی برد. این دستگاه تنها با لمس پوست به اندازه گیری میزان پروتئین های ترشح شده بر روی پوست می پردازد. شایان ذکر است که ترشح پروتئین ها بر روی پوست می تواند نشانه ابتلا به بیماری هایی در بدن باشد و این محققان می توانند با بررسی این نمونه ها به بیماری های مربوطه دست پیدا کنند.

شایان ذکر است که استفاده از این روش در آزمایش بر روی موش ها موفقیت آمیز بوده است و به زوی آزمایش های رسمی آن بر روی انسان ها نیز آغاز خواهد شد و پس از این مرحله شاهد جایگزینی این روش با روش نمونه برداری از خون با کمک سوزن خواهیم بود.