سرمایه صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به1500میلیارد ریال افزایش یابد

مهندس قدس نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجمع سالانه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک خاطرنشان کرد: سالانه در کشور ٩٠ هزار دانشجو در رشته های ICT فارغ التحصیل می شوند  که ٥ درصد آنها در سطح کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: برآورد می شود در حال حاضر ٥٥ هزار نفر از این متخصصان در ١٠٠٠ شرکت دانش بنیان و فناور مشغول به کار هستند، در عین حال حجم فعالیت ها در برابر کل ظرفیت صنایع الکترونیک رقم ناچیزی است و چیزی حدود ١٠ هزار میلیارد تومان پتانسیل تحقیقات و تولید محصول در این بخش وجود دارد.

مهندس قدس با پیش بینی رشد چشمگیر صنایع فناور و دانش بنیان در کشور توضیح داد: این به دلیل اثربخشی در دیگر صنایع و حضور بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور است که علاقمندند توانایی خود را در بخش شرکت های فناور ارائه کنند.

معاون پژوهشی وزیر دفاع ادامه داد: بیش از ٣٥٠ شرکت توانمند در این بخش داریم که گردش مالی شان بالای ٥ میلیارد تومان است، اگر نیاز شرکت های توانمند را به نسبت سرمایه 500 میلیارد ریالی صندوق ببینیم با توجه به شرایط پساتحریم و نیاز به استفاده از ظرفیت های داخلی، رقم بسیار ناچیزی است.

وی بر این اساس نیاز به افزایش سرمایه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از محل منابع ملی را مورد تاکید قرار داد و به ارائه چند پیشنهاد برای ارتقاء خدمات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک پرداخت.مهندس قدس نخستین پیشنهاد را افزایش سرمایه صندوق به بیش از 1500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: البته این عدد نیز ناچیز است اما با توجه به وضعیت فعلی صندوق و تغییر نرخ ارز رقم معقولی است.

وی کاهش بروکراسی را دیگر یکی دیگر از اقدامات ضروری فعالیت های صندوق عنوان کرد و خواستار اختصاص منابع ویژه صندوق برای شرکتهایی شد که محصولشان در بخش دولتی خریدار داشته و این بخش می تواند تضامین مورد نیاز شرکت ها را تعهد کند.

مهندس قدس همچنین خواستار ورود صندوق به ارائه خدمات در بخش میکرو الکترونیک و صنایع نانو شد و گفت: میکرو الکترونیک از زیرساخت های پایه در حوزه الکترونیک است که مورد غفلت واقع شده است در حالی که بیش از ١٠٠٠ نیروی آماده به کار و بیش از ٥٠٠٠ فارغ التحصیل در این بخش داریم.

به گفته نماینده وزات دفاع با توجه به نیاز کشور در بخش های الکترونیک خودرو، مهندسی پزشکی، الکترونیک دفاعی و مخابرات اگر صندوق بخشی از فعالیت خود را به میکرو الکترونیک اختصاص دهد به فعال شدن آن در کشور کمک خواهد کرد.

وی همچنین توسعه کریدور علم و فناوری نانو را خواستار شد و افزود: در این بخش، کشور ظرف ١٠ سال توانست از نقطه انتهایی به رده های نخست دنیا برسد و اکنون از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک می خواهم کمک کرده و این ظرفیت را به کار گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا