آزمایش نسل جدید راکت های ماهواره بر لانگ مارچ

راکت ماهواره بر جدید و مدرن چین که مدل به روز رسانی شده از خانواده راکت های لانگ مارچ محسوب شده و با نام Long March-6 معرفی می شود  طی ماموریتی ویژه ،  بیست ریز ماهواره micro-satellites را به طور موفقیت آمیز به مدار زمین منتقل کرد . این ماموریت که در تاریخ بیستم سپتامبر ( برابر با بیست و نهم شهریور ماه ) از مرکز پرتاب ماهواره تای یوان Taiyuan Satellite Launch Center واقع در ایالت شانژی Shanxi انجام شد ، با موفقیت تمام اجرا شده و راکت فوق الذکر و ماهواره های آن بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته به مدار زمین رسیدند . به گفته مقامات آژانس فضائی چین ؛ این راکت های ماهواره بر از این پس برای ماموریت های ارسال ریز ماهواره  ها به مدار زمین استفاده خواهند شد .

سوخت مورد استفاده قرار گرفته در این راکت های ماهواره بر ، سوختی مایع بوده و ترکیبی از اکسیژن مایع و کروسین kerosene ( نفت سفید ) است . به گفته کارشناسان ، این نخستین راکت ماهواره بر ساخته شده توسط چین است که فاقد آلاینده های جوی بوده و به محیط زیست آسیب نمی رساند .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ؛ طراحی و ساخت راکت های ماهواره بر لانگ مارچ – 6 توسط توسط آکادمی فناوری های فضائی شانگهای Shanghai Academy of Spaceflight Technology  و با همکاری شرکت علوم و فناوری فضائی چین China Aerospace Science and Technology Corporation انجام شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا