پیش بینی زلزله از ساعت ها قبل مبنای علمی ندارد

 محمد شکرچی زاده در نشست زلزله تهران توجه به مخاطره های پایتخت احتمال وقوع زلزله را مهم دانست و اظهار داشت: ما باید به خطر پذیری تهران نگاه مستمری داشته باشیم چرا که تهران قلب تپنده ایران است.وی با اشاره به زلزله های اخیر جواد آباد و فیروزکوه گفت: با بررسی های صورت گرفته خوشبختانه این زمین لرزه ها ارتباط مستقیمی با گسل تهران نداشت و بزرگای آن به قدری نبود که تاثیری بر گسل تهران بگذارد.

 شکرچی زاده با بیان اینکه پیش بینی زلزله از ساعت ها قبل مبنای علمی ندارد، افزود: با سیستم هشدار سریع زلزله می شود قبل از رسیدن موج مخرب زلزله اقداماتی را انجام داد و باید امکانات سخت افزاری ابتدایی موجود در کشور را با مبنای علمی توسعه دهیم. البته سامانه های لرزه نگار و شبکه های شتاب نگاری گسترده ای در کشور وجود دارد که برنامه هایی هم برای نوسازی این سامانه ها در دست اقدام است.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی ادامه داد: اخیرا تحقیقاتی را درخصوص زلزله در منطقه ۳ و ۴ شهر تهران انجام داده ایم. شبیه سازی زلزله ای در این مناطق با بزرگای ۷ ریشتر که محتمل الوقوع است و دوره برگشت ۴۷۵ ساله دارد. با توجه به لرزه های شمال تهران این زلزله با بزرگای ۷ ریشتر در جایی با جمعیت ۲.۵ میلیونی بیش از ۷۰۰ هزار کشته خواهد داشت.

به گزارش مهر،شکرچی زاده در پایان افزود: سلسلسه نشست های زلزله تهران در آینده با حضور ارگان ها مسئول و در گیر در حادثه شرکت گاز، هلال احمر و …برگزار خواهد شد تا برنامه ای سازنده برای مدیریت بحران در آینده داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا