دریاها را از آلودگی صوتی نجات دهیم

آلودگی صوتی چگونه زندگی آبزیان را به خطر می اندازد؟

داگلاس نواسک: یکی از معضلات، آسیب شنیداری در جانداران زیر دریاست. این آسیب می تواند به دنبال شنیدن صداهای بسیار بلند یا قرار گرفتن در معرض صداهایکمتر در مدت زمان طولانی اتفاق بیفتد. همچنین، مسئله دیگر، استرس است. استرس به مدت کوتاه چندان تاثیری نمی گذارد اما در مورد استرس های طولانی مدت هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه حیوانات آبزی به آن حساسند. این استرس ها می تواند مشکلات رفتاری و تولید مثلی در حیوانات ایجاد کند.

هوارد رزنبوم: چنین تاثیراتی توسط محققان بر روی گونه های مختلف وال ها بررسی شده است. با این وجود، هنوز سوالاتی در مورد تاثیر طولانی مدت این آسیب ها بر روی جمعیت حیوانات بی پاسخ باقی مانده است.

آیا صنایع مختلف محدودیت هایی برای رعایت حقوق آبزیان ندارند؟

رزنبوم:  این محدودیت ها با توجه به منطقه متفاوت است. در بسیاری از مناطق جهان، افراد باید قبل از شروع سفر خود بر روی آب، با شلیک هوایی حیوانات آن محدوده را با خبر کنند اما تاثیر این کار هنوز کاملا مشخص نیست. افراد همچنین، باید در مناطقی که حیوانات آبزی فراوانند عملیات خود را محدود یا متوقف کنند. با این وجود، ضرورت وجود قوانینی سختگیرانه تر برای حفاظت از زندگی زیر دریا و زیستگاه های حیوانات آبزی به شدت احساس می شود.

چه پیشنهادی برای این قوانین دارید؟

نواسک: اولین قدم، گذاشتن محدودیت عملیات در زیستگاه های حساس بیولوژیکی است. در قدم های بعدی، وضغ قوانینی برای محدودیت های صوتی است تا بتوان میانگین آلودگی صوتی را در دریاها کاهش داد.

رزنبوم: در حال حاضر، تکنیک های جدیدی برای کاهش سطح صدای کشتی ها اختراع شده است که می تواند خطرات احتمالی به حیوانات آبزی را کاهش دهد.  همچنین، به نظر می رسد همکاری بین دولت ها الزامی است تا میانگین آلودگی صوتی را با استفاده از قوانین مشترک کاهش دهند.

چه راهکاری برای موافقت بین المللی در مورد قوانین پیشنهاد می کنید؟

نواسک: در حال حاضر، ما علاقمند به ایجاد یک تشکل بین المللی هستیم تا بتوان در مورد استانداردها صحبت کرد. با این کار می توان آلودگی صوتی را تا حد قابل قبولی کاهش داد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا