تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای دانش‌آموزان

 محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اظهارداشت: هر سال با همکاری وزارت آموزش و پرورش تمامی دانش آموزان آماده ورود به مدرسه معاینه جسمی، روحی، چشم، گوش و معاینه آمادگی ذهنی و اسکلتی، عضلانی می شوند.
 
وی افزود: سال گذشته 13 درصد دانش آموزان برای درمان به سطح بالاتر نزد متخصصان معرفی شدند که مشکلاتشان شامل چشم، گوش و… بود.
 
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس ادامه داد: امسال نیز بالغ بر یک میلیون نفر مورد معاینه قرار خواهند گرفت که نتایج این معاینات وارد پرونده الکترونیک آنان خواهد شد و در آبانماه گزارش این معاینات برای ارائه تکمیل می شوند.
 
مطلق گفت: همه دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه دارای پرونده الکترونیک سلامت می شوند و سه لوح فشرده از آن در اختیار خانواده ها، مدارس و مراکز بهداشتی قرار می گیرد.
 
وی افزود: طبق بررسی ها در گروه سنی 6 تا 18 سال مشکلاتی نظیر اضافه وزن، چاقی، تغذیه ناسالم، کم تحرکی و رفتارهایی نظیر خشونت وجود دارد.
 
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس ادامه داد: بر اساس این رفتارها مداخلات نیز انجام خواهد شد. معاینات ادواری در بدو ورود دانش آموز به دبیرستان و چهارم دبیرستان نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.
 
مطلق از گسترش مدارس مروج سلامت به 20 هزار مدرسه خبر داد و گفت: 10 هزار مدرسه مروج سلامت فعال هم اکنون در کشور وجود دارند که این تعداد باید به 20 هزار مدرسه برسد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛وی اظهار داشت: در این مدارس دانش آموز، اولیاء و معلمان آموزش می بینند و طرح سفیران سلامت در مدارس اجرایی می‌شود.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا