برتری عملکرد معلمانی فاقد آموزش تخصصی تدریس

در تحقیقی که به تازگی برای مقایسه روش های مختلف آمورش انجام گرفته بود، ویژگی ها و عملکرد آن دسته از معلمان که برای معلمی از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند با معلمانی که به روش های غیر آکادمیک آموزش دیده بودند مقایسه شدند. در این تحقیقات مدارس فلوریدا در ایالات متحده امریکا به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده و عملکرد معلمان این مدارس مورد بررسی قرار گرفته بود.

در این تحقیقات مشخص شد که به صورت کلی معلم هایی که به روش های جایگزین (معلم هایی که باید گوش به زنگ احضار توسط مدارس برای باشند تا در صورت بیماری یا وقوع مشکل برای یکی از معلم ها، جایگزین او شوند) مجوز فعالیت به عنوان معلم را دریافت کرده بودند در آزمون اس ای تی یا SAT) یکی از دو امتحان استاندارد برای ورود به دانشگاه در آمریکا) نمره بهتری را کسب کرده بودند. گفته می شود که یکی از عمده ترین دلیل های این تفاوت فضای رقابتی حاکم بر موسسات آموزشی است که این اشخاص در آن جا تعلیم دیده بودند.

از میان سه روش جایگزینی که برای معلمی وجود دارد، معلمانی که بدون گذراندن هیچ از یک از درس های دبیری وارد سیستم آموزش و پرورش شده بودند بیش ترین تاثیر را بر روی موفقیت دانش آموزهای خود داشتند. در مقابل روش جایگزینی که نیازمند گذراندن دوره های آموزشی خاصی برای دبیری بود معلمانی تربیت می کرد که بر روی بالا بردن نمره دانش آموزانشان کم ترین تاثیر را داشتند. تاثیر آنها حتی کم تر از معلم هایی بود که به روش آکادمیک وارد سیستم آموزش و پرورش می شدند.

این نتایج حاکی از این است که مزایای گذراندن دوره های آموزشی برای دبیری توسط انتخاب خود فرد تحت الشعاع قرار می گیرد. کسانی که سعی دارند با افزایش استانداردهای آموزش دبیری، نتایج آموزشی را بهبود بخشند باید به نتایج به دست آمده از این دسته از تحقیقات بیش تر توجه کنند. به این ترتیب محققان نتیجه گرفته اند که الزامی کردن گذراندن دوره های دبیری برای جذب معلم می تواند سد راه افراد با استعدادی باشد که به شغل معلمی علاقه مند هستند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا