گرفتگی صدا از علائم این نوع سرطان است

ابراهیم رزم‌پا، جراح گوش، حلق و بینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:‌در صورتیکه گرفتگی صدا در طولانی مدت ادامه داشته باشد باید حنجره فرد مورد بررسی قرار بگیرد، امکان وجود بیماری رفلکس معده و TMD نیز علاوه بر سرطان حنجره برای بیمار وجود دارد.
 
وی افزود: سن بالا، کاهش وزن، سابقه‌ بیماری سرطان حنجره، کشیدن سیگار نیز از عواملی محسوب می‌شوند که علاوه بر گرفتگی صدا در ابتلا به سرطان حنجره تاثیر می‌گذارد و تعداد کمی از مبتلایان به گرفتگی صدا با این سرطان درگیر هستند.
 
این جراح گوش، حلق و بینی ادامه داد: به دلیل آنکه علامت گرفتگی صدا، طیف وسیعی از بیمای‌ها را در برمی‌گیرد. سابقه خانوادگی و سیگاری بودن وی نیز از فاکتورهای مهم در تشخیص سرطان حنجره محسوب می‌شود در برخی خانواده‌ها تا 20 درصد احتمال ابتلای اعضای آن به سرطان حنجره مشاهده می‌شود.
 
رزم‌پا، با اشاره به شیوع سرطان حنجره در بین آقایان اظهار داشت: سرطان حنجره بین خانمها شیوع کمتری دارد و این بیماری در آقایان بیشتر دیده می‌شود البته بعضی از انواع سرطان حنجره با علائمی چون گرفتگی صدا همراه نیست.
 
وی تصریح کرد: گرفتگی صدا بیشتر در کسانی دیده می‌شود که تارهای صوتی وی بر اثر ابتلا به سرطان حنجره آسیب دیده باشد و در صورتی که این مسئله در فردی مشاهده نگردد سرطان حنجره وی با گرفتگی صدا همراه نخواهد بود.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا