فعالیت کودکان در زیر نور خورشید، احتمال نزدیک بینی آنها را کاهش می دهد

 محققان دانشگاه سون یات سن در چین که این مطالعه را انجام دادند، می گویند: مسئولان مدارس و والدین هر دو باید دانش آموزان را تشویق کنند تا زمان بیشتری را در خارج از ساختمان ها سپری کنند. 
به گفته محققان، اگر در مدارس امکان برگزاری کلاس های درسی در فضای باز وجود ندارد، دستکم باید بر حضور دانش آموزان در حیاط مدرسه در طول زنگ های تفریح تاکید کنند. 
محققان به والدین نیز توصیه می کنند که کودکان خود را برای بازی در فضای باز و زیر نور خورشید تشویق کنند، این موضوع به ویژه برای کودکانی که در معرض خطر ابتلا به نزدیک بینی قرار دارند از جمله در مواردی که یکی از والدین کودک یا هر دو نزدیک بین هستند، مهم است.
در این مطالعه، یک محققان هزار و 900 کودک دبستانی شش ساله را در 12 مدرسه در فاصله زمانی میان سال های 2010 و 2013 بررسی کردند.
در شش مدرسه از مدارس مورد مطالعه، مسئولین مدرسه 40 دقیقه زمان بازی در فضای باز به برنامه روزانه مدرسه اضافه کردند و به والدین نیز توصیه شد تا کودکان خود را در تعطیلات آخر هفته به انجام فعالیت ها در محیط خارج از خانه تشویق کنند.
اما در شش مدرسه دیگر مورد مطالعه این برنامه به اجرا درنیامد و والدین دانش آموزان نیز برنامه عادی زندگی خود را حفظ کردند. 
نتیجه این مطالعه نشان داد که از میان 952 کودک در مدارسی که افزایش زمان بازی را به برنامه روزانه خود اضافه کرده بودند، 30.4 درصد از آنها در طول این سه سال مطالعه به نزدیک بینی مبتلا شدند در حالی که این میزان در سایر مدارس 39.5 درصد بود.
محققان با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت نزدیک بینی در کودکان کم سن و سال مبتلا به این بیماری بیشتر از کودکان بزرگتر است، تاکید کردند که فعالیت کودکان در زیر نور خورشید فواید سلامتی طولانی مدت دارد.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه در مجله American Medical Association منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا