تعیین زمان مرگ با آزمایش خون

این آزمایش که قرار است به زودی در بریتانیا آغاز شود، ژن خاصی که در طول عمر فرد تاثیر دارد را مورد بررسی قرار می‌دهد و تعیین می‌کند چه مدت از عمر وی باقی مانده است. شاید تحرک نداشتن و تغذیه ناسالم آنقدرها که گفته می‌شود عمر انسان را کم نکند و همه چیز به دی ان ای افراد بستگی داشته باشد. این تحقیقات جرقه‌های تازه‌ای برای پیوند اعضای افراد مسن‌تر به افراد جوان ایجاد کرده است؛ زیرا بر اساس این تحقیق سن واقعی افراد هیچ ارتباطی به سال تولد آنها ندارد و سن بیولوژیک افراد را ژن‌های او تعیین می کنند.

در این آزمایش در واقع طول تلومرها اندازه‌گیری می‌شود. تلومرها یک ساختار دی ان ای هستند که طول عمر سلول‌های تقسیم شده را  کنترل می‌کنند. هرچه تلومر کوتاه‌تر باشد، روند پیری سریع‌تر اتفاق می‌افتد. یک آزمایش خون بسیار خاص می‌تواند طول تلومرها را تعیین کند و بر اساس طول آنها می‌تواند از الگوریتمی برای ارزیابی طول عمر بر اساس شیوه زندگی فعلی استفاده کند.

یک شرکت تحقیقاتی در اسپانیا به نام Life Length، این آزمایش را توسعه می‌دهد. در حالی که این آزمایش نمی‌تواند تاریخ یا سال دقیق مرگ فرد را تعیین کند، اما می‌تواند پیش بینی کند که در چه دهه‌ای این اتفاق خواهد افتاد.