سرمایه گذاری در شیمی کشور را از خام فروشی نفت خلاص می کند

پروفسور سید محمد بلورچیان روز سه شنبه در مراسمی که به پاس 50 سال تلاش وی در علم شیمی کشور در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، افزود: از لحاظ مواد شیمیایی در دنیا منابع بی نظیری داریم و سرمایه گذاری لازم روی این علم منجر به موفقیت های بزرگ می شود. وی که بیشترین تعداد مقاله ISI را در نشریات علمی دنیا منتشر کرده افزود: اگر ما ایرانی ها به علم توجه کرده و ضمن استفاده از توان دانشمندان داخلی، محققین ایرانی مقیم خارج را نیز به وطن بازگردانیم دیگر دنیا به جای 1 5 باید بگوید 2 5.

بلورچیان گفت: وقتی اوباما می گوید همه گزینه ها علیه ایران روی میز است من خیلی عصبانی می شوم و از خودم سوال می کنم وی چرا این حرف را می زند اوباما با قدرت علم این حرف را می زند و علم این کشور را به قدرتی رسانده که پنج قدرت دیگر دنیا را نیز دنبال خود می کشد.
وی تصریح کرد: منتی که آمریکایی ها سر اروپاییان می گذارند این است که ما اگر در جنگ جهانی دوم به کمک شما نمی آمدیم الان باید به جای زبان مادری خود آلمانی صحبت می کردید.
نخبه علم شیمی کشور با بیان اینکه ما خود می دانیم در کجا کمبود داریم افزود: استعداد، پشتکار و اراده ما بیشتر از چیزی است که درزمان حاضر مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: من ابتدا پزشکی قبول شدم ولی بعد دیدم پایه و اساس پزشکی داروسازی است و وقتی دکترای داروسازی را گرفتم به این نتیجه رسیدم که بیش از 70 درصد داروسازی شیمی است و ما اگر برای پیشرفت در پزشکی و داروسازی باید در شیمی سرمایه گذاری کنیم برای همین وقتی به ایران برگشتم برای راه اندازی یک مرکز علمی در زمینه شیمی تلاش کردم.
بلورچیان 82 ساله متخصص داروسازی و شیمی (شیمی سیلیکون) ، دارای دکترای داروسازی از دانشگاه تبریز و عضو پیوسته فرهنگستان علوم است. وی از برگزیدگان دوره نخست چهره های ماندگار (سال ۱۳۸۰) در رشته پزشکی است.
بلورچیان بیش از ۱۶۰ مقاله پژوهشی در مجلات بین المللی(ISI)، را به ثبت رسانده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا