ساخت تراشه امنیتی با قابلیت نابودی خودکار

حفاظت از اطلاعات مهم و سری در دنیای امروز نقش بسیار مهمی دارد. دولت ها و شرکت های بزرگ همواره در راستای حفظ اطلاعات خود بسیار در تلاش هستند. به همین منظور مهندسان شرکت زیراکس به تازگی در راستای پروژه برنامه های محو شدنی DARPA، تراشه کامپیوتری ساختند که می تواند خود را منفجر کرده به قطعات بسیار ریزی تبدیل شود.

این تراشه با استفاده از این فرایند، از دسترسی افراد بیگانه به اطلاعات درون خود جلوگیری می کند. در ساخت این تراشه به جای فلز و آهن از فناوری شیشه های شرکت گوریلا (Gorilla Glass) استفاده شده است. این تیم تحقیقاتی در واقع با فشرده کردن شیشه شیشه های شرکت گوریلا، تراشه ای طراحی کردند که زمانی که در معرض محرک ها قرار می گیرد به راحتی منفجر و تکه تکه می شود.

شایان ذکر است که ساختار شیشه های شرکت گوریلا یکی از موارد بسیار محبوب در ساخت نمایشگرهای تلفن های همراه هوشمند محسوب می شود و این نخستین بار است که از آن برای ساخت قطعات پردازشی استفاده شده است.

این شرکت برای انجام پروسه خود تخریب گری از لیزری استفاده می کند که در اصل، محرک تراشه یاد شده محسوب می شود. ذرات ریز این تراشه به گونه ای طراحی شده اند که پس از تخریب شدن باز هم به قطعات کوچک تری تبدیل شوند تا احتمال دسترسی افراد بیگانه به اطلاعات درون تراشه را به صفر برسانند. لازم به ذکر است که پروسه خود تخریب گری این تراشه نه تنها با کمک لیزر یاد شده، بلکه با استفاده از سیگنال های رادیویی یا یک سوئیچ فیزیکی نیز قابل انجام است.

این نوع از تراشه های کامپیوتری می تواند کاربری بسیار گسترده ای داشته باشد و تقریبا تمامی کشورهای جهان نیاز مبرمی به استفاده از این موضوع دارند که همین امر موفقیت این فناوری در بازار مصرف را تضمین می کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا