تمبر سیستم عامل سپند در دانشگاه شریف رونمایی شد

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، مراسم رونمایی از تمبر سیستم عامل کاربردی محور 'سپند' روز یکشنبه همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور سردار 'امیرعلی حاجی زاده' فرمانده نیروی هوافضا، سردار 'سید مهدی فرحی' معاون صنعتی و امور تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دکتر 'مسعود تجریشی' معاون پژوهش و فناوری و با استقبال گسترده دانشجویان در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف برگزار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت هوافضا در کشور گفت: با شعار 'ما می توانیم' و با استفاده از توانمندی دفاعی کشور حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان را به دست بیگانه ندادیم.

تجریشی افزود: خوشبختانه در این 36 سال شعار ما می توانیم در عرصه های مختلف نمود پیدا کرده است و با وجود مشکلات عدیده اقتصادی، با همین شعار حدود 35 تا 50 درصد رشد حجم ارتباط در صنعت را در دانشگاه صنعتی شریف شاهد بودیم.

وی راه اندازی مجتمع تحقیق و فناوری را یکی از اقدامات خوب دانشگاه صنعتی شریف در حوزه هوافضا برشمرد.

معاون صنعتی و امور تحقیقاتی وزارت دفاع نیز در این مراسم ، پرتاب اخیر ماهواره سفیر فجر را یک دستاورد طلایی برای کشور توصیف کرد و گفت: طی 36 سال گذشته دستاوردهای بی نظیری در حوزه هوافضا در کشور به دست آوردیم که چیزی جز معجزه نبوده است.

سردار فرحی افزود: قبل از پیروزی انقلاب، در صنعت هوافضا حرفی برای گفتن نداشتیم و در این صنعت صفر بودیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، گستردگی و تنوع این حوزه در بحث پهباد، هواپیمای جنگی، هواپیمای مسافربری و موشک مثال زدنی است.

وی گفت: در عرصه هوافضا امروزه وابستگی ما به خارج از کشور به حداقل رسیده و با وجود انواع تحریم ها، تهدیدها و مشکلات مالی فراوان خوشبختانه طی چهار سال موفق به پرتاب 4 ماهواره در کشور بوده ایم.

فرحی خاطرنشان کرد: حجم قراردادهای ما با دانشگاهای کشور به بیش از 500 میلیون تومان در سال رسیده که این رقم نسبت به سالهای قبل، بیش از 10 برابر افزایش داشته است.

معاون صنعتی و امور تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: هنوز ابتدای راهیم و کارهای انجام نشده بسیاری هست که باید با بلوغ مدیریتی که داریم نسبت به ارتقای جایگاه خود اهتمام بورزیم.

پس از مراسم رونمایی از تمبر سیستم عامل کاربرد محور سپند دانشگاه شریف، دانشجویان پرسش های خود را از طریق سامانه پیامکی ارسال و سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا پاسخگوی سوالات دانشجویان بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا