کشت گیاهان دارویی، موتور اقتصادی طرح‎های منابع طبیعی

دکتر غیبی در سفر یک‎روزه خود به لرستان، افزود: اجرای طرح‎های الگو و شاخص مانند طرح مدیریت نظامند و یکپارچه منابع طبیعی با حضور و مشارکت جوامع محلی، از طرح‎های اولویت‎دار سازمان است.

وی اظهار کرد: ریاست سازمان تاکید زیادی بر نحوه اجرایی کردن آنها به‎صورت مطلوب با رویکرد حفاظت، احیاء، نگهداری، توسعه و بهره‎برداری و استفاده از وجود ساکنان اجرای پروژه دارد.

این مقام مسئول در خصوص طرح‎های جنگل‎کاری و پروژه‎های ذخیر‎گاه‎ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه ذخیر‎گاه‎های جنگلی به‎صورت مستقیم تحت نظارت اداره کل نگهداری و مراقبت می‎شود، باید به عنوان طرح پایلوت مازادآوری مراقبت، عدم وجود آتش‎سوزی و تخریب به سازمان معرفی شود.

مدیر کل دفتر جنگل‎های خارج از شمال سازمان جنگل‎ها مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: باید سعی کنیم تولید نهال را از دولتی و تهیه در نهالستان‎ها خارج کرده و در قالب قرارداد و با نظارت به جوامع محلی با کاشت گونه‎های بومی هر منطقه واگذار کنیم.

وی یادآور شد: در نهالستان‎های تحت پوشش ادارات کل باید 80 درصد از نهال‎ها، تولید بومی منطقه و استان بوده و 20 درصد را از گونه‎های سوزنی برگ جهت توسعه فضای سبز تولید کرد.

به گزارش ایسنا، غیبی بیان کرد: اداره کل سعی کند پارک‎های جنگلی که در حریم و محدوده شهر قرار دارند را براساس بند(ج) ماده 47 به شهرداری‎ها واگذار کند تا اداره کل به‎راحتی بتواند در امر حفاظت از عرصه‎های جنگلی فعالیت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: موتور اقتصادی طرح‎های منابع طبیعی، کشت گیاهان دارویی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا