ساخت روبات برای اقامت در ایستگاه بین المللی فضایی

انسان ها تنها قادر هستند تا برای چند ماه در خارج از زمین زندگی کنند. از طرفی روبات ها به دلیل عدم نیازشان به آب و غذا و وسایل راحتی می توانند تا زمانی که نیاز باشد در این ایستگاه کار بکنند. کارایی این روبات ها با استفاده از روش ذخیره سازی حافظه بسیار بالاتر می رود به طوری که می توانند اطلاعات سال های متمادی را بدون فراموشی در خود نگه دارند.

روبات ها با استفاده از روش "ذخیره سازی حافظه" که به وسیله تیم تحقیقاتی موسسه فرانسوی بهداشت و تحقیقات پزشکی ایجاد شده است، می توانند وظایفشان را کاملا درست و بدون خطا انجام دهند. علاوه بر این موارد با کمک این تکنولوژی دیگر نیازی نیست به هر کدام از آنها راه و روش زندگی در فضا را آموخت.

روبات ها می توانند علاوه بر وظایف محوله در ایستگاه فضایی بین المللی اطلاعاتی، دانش کلی انسان درباره فضا را نیز بیاموزند. این روبات ها که تنها عضو دائم ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود می توانند رابط بین خدمه موقتی این ایستگاه  باشند. خدمه ایستگاه فضایی بین المللی هر 6 ماه یک بار تعویض می شود. این سیستم هنوز بر روی زمین در حال تست است اما در فضا به راحتی این امکان وجود دارد تا فضا نوردان با استفاده از دستورات فیزیکی و صوتی با آنها ارتباط برقرار کنند.

روبات استفاده شده در این پژوهش روبات قابل تعلیمی به نام نائو است که یکی از باهوش ترین نمونه های موجود در بازار محسوب می شود. این روبات به وسیله کمپانی فرانسوی دبران روباتیک ساخته شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا